معضل زباله شهرستان محمودآباد در سه فاز پیگیری می شود
معضل زباله شهرستان محمودآباد در سه فاز پیگیری می شود
محمودآباد آنلاین : شریعت فرماندار محمودآباد: همواره دغدغه ما حل معضل پسماند شهرستان بوده ولی باید قبول کرد این حجم زباله تنها مربوط به شهروندان بومی نیست و تولید و جمع آوری سه برابر ظرفیت جمعیت بومی ، بیانگر ضرورت مشارکت سایر شهرها بالاخص تهران در حل مشکل زباله محمودآباد می باشد.

جلسه حل مشکل زباله شهرستان محمودآباد صبج روز پنج شنبه ۱۰ مهر به ریاست علیرضا شریعت فرماندار شهرستان محمودآباد و با حضور ولی الله فرزانه نماینده مردم شهرستانهای نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی و صدیقه حق شناس معاون برنامه ریزی فرمانداری و علیرضا اسماعیل نیا بخشدار مرکزی و شهرداران و روسای شورای اسلامی شهرهای محمودآباد و سرخ رود در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان محمودآباد ؛ علیرضا شریعت فرماندار شهرستان محمودآباد طی سخنانی در این جلسه با اشاره به دپوی غیر معقولانه بیش از  ۲۵ هزار تن زباله در سال شهر محمودآباد طی سه دهه گذاشته گفت: با پیگیری های استانی بعمل آمده و با همت مجموعه  شهرداری و شورای اسلامی شهر بخشی از زباله به شهر دماوند تهران و آق قلا در استان گلستان انتقال داده شد ولی حجم زیاد زباله دپو شده از سالهای گذشته و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و استعفاء شهردار محمودآباد مانع از تسریع در کار شد.

وی گفت: خوشبختانه اتفاق خوبی برای سرخ رود افتاد و زباله شهر سرخ رود بطور کامل تخلیه شد ولی در حال حاضر وضعیت زباله در شهر محمودآباد و بخش مرکزی در مرز بحران قرار گرفته و باید برای حل این مشکل به صورت جزیره ای عمل نکنیم و هر دو بخشداری ها و شهرداری ها  بصورت منسجم و یکپارچه برای حل این معضل متحد شوند.

وی افزود: معضل زباله به تنهایی فقط یک چالش زیست محیطی نبوده و کم کم آسیب های اجتماعی با خود به همراه دارد و یکی از عوامل باز دارنده حضور و جذب سرمایه گذاران ،  زباله های دپو شده در ساحل است.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد خاطر نشان شد : چشم مردم به این جلسات برای حل این مشکل دیرینه است و روزانه شاهد اعتراضات شهروندان در فضای مجازی در خصوص عدم جمع آوری زباله از سطح شهر هستیم ولی برابر مصوبه شورای تامین استان دپوی زباله در ساحل ممنوع شده و در حال حاضر آمل هم پذیرای زباله شهرستان نیست.

وی تصریح کرد: مردم توقع دارند مسئولین برای حل زباله گامی بردارند ولی تا زمینی برای پردازش سایت زباله کاندید می شود ، شاهد از سرگیری اعتراضات مردم بومی هستیم و این در حالی است انتظار داریم شهروندان برای رهایی از معضل زباله که سالهاست گریبان شهر را فشرده است همراه و همگام با مسئولین باشند.

وی در پایان جلسه در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: معضل زباله محمودآباد در سه فاز پیگیری می شود و در فاز نخست درصدد تخلیه و انتقال کامل زباله دپو شده در ساحل هستیم و در حال حاضر نیز ۱۸ هزار تن انتقال داده شده و لی متاسفانه از سال ۷۴ تا کنون حجم زیادی از زباله در سایه بی درایتی مدیریت شهری در این منطقه دپو شده  که خوش بینیم بزودی زباله از ساحل محمودآباد خداحافظی کند.

وی ادامه داد : در فاز دوم به دنبال انتخاب زمینی برای راه اندازی سایت پردازش و انتقال زباله هستیم که در این خصوص دو زمین کاندید شده و در حال پیگیری فراهم سازی مقدمات آن هستیم  و در فاز سوم نیز بر آن هستی با پیگیری های استانی و ملّی معضل زباله از طریق ساخت کارخانه زباله سوز یا کمپست با همراهی سایر شهرستانهای همجوار برای همیشه در محمودآباد حل شود.

فرماندار محمودآباد ضمن قدردانی از همراهی استاندار مازندران در خصوص تخصیص ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای حل معضل زباله محمودآباد از شهروندان محمودآبادی بابت مشکلات پیش آمده در بحث زباله عذرخواهی کرد و گفت:اولویت اول من در محمودآباد حل معضل زباله است و این جلسه هم به محوریت فرمانداری تشکیل شده و  امید به آن داریم در سایه مدیریت یکپارچه و با همراهی بخشداران و مدیریت شهری محمودآباد و سرخ رود این مشکل برای همیشه حل خواهد شد.

 

 

 

  • نویسنده : رضا اکبری
  • منبع خبر : روابط عمومی فرمانداری شهرستان محمودآباد