محمودآباد میزبان فینال مسابقات استانی لوتوپ
محمودآباد میزبان فینال مسابقات استانی لوتوپ
به گزارش روابط عمومی دانشکده فنی و حرفه ای محمودآباد: بحرگرد رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی مازندران از محل بازی لوتوپ دانشکده بازدید به عمل آورد. در این بازدید دکتر زارع ریاست، عابدین رحمانیان معاونت فرهنگی و دانشجویی، شعبانی رئیس اداره حراست، دکتر حسین علوی مدیر گروه رشته تربیت بدنی، سید حسین مسلمی رئیس اداره تربیت بدنی، سید سامان حسینی رئیس اداره امور اداری دانشکده و دکتر قاسمی بنیانگزار لوتوپ نیز حضور داشتند.

در ابتدا دکتر زارع ضمن خوش آمدگویی به مهمانان، در سخنانی با بیان اینکه ورزش به عنوان پدیده اجتماعی و فرهنگی، نقشی اساسی و بنیادی در زندگی امروز دارد، ورزش را رمز سلامت، تندرستی و پویایی جامعه دانستد و یادآور شدند، توسعه آن ارتقاء سلامت عمومی و افزایش روحیه و نشاط اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. ایشان در پایان سخنان خود خواستار توجه بیشتر به بازی های بومی – محلی و گسترش کمی و کیفی آن شدند.

 

سپس بحرگرد از برگزاری فینال مسابقات لوتوپ با حضور صداوسیما وپخش به صورت زنده از شبکه استانی خبر داد.

 

وی درادامه گفت: تاکنون ۴۵۰ بازی بومی محلی در استان مازندران شناسایی شده است. بازی‌های محلی که ساختاری متناسب با روحیه، ظرفیت، بافت تاریخی و زیستی هر منطقه دارد، می‌تواند به عنوان مسیری برای بازیابی فرهنگ بومی استان مورد استفاده قرار گرفته و در سلامت جسم و روان مردمان مناطق مختلف، در قالب فعالیت های تفریحی و ورزشی به ویژه در ایام بیماری کرونا نقش مهمی ایفا کند. همچنین در بازی های محلی که بیشتر به صورت دسته جمعی اجرا می شود، مسائل تربیتی و بار فرهنگی خاصی نهفته شده که علاوه بر پر کردن اوقات فراغت مردم، در تربیت افراد جامعه تاثیر گذار است.

  • نویسنده : محسن یوسفی
  • منبع خبر : روابط دانکشده فنی و حرفه ای محمودآباد