محمودآباد در جمع ۳ شهرستان برتر مازندران در هدایت تحصیلی
محمودآباد در جمع ۳ شهرستان برتر مازندران در هدایت تحصیلی
محمودآباد آنلاین / مدیر آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد گفت: آموزش و پرورش محمودآباد جزء ۳ شهرستان برتر استان مازندران در شاخص هدایت تحصیلی دانش آموزان به شاخه های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش است.

محمدرضا اسدی در نشست هم اندیشی که با حضور فرزانه نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی و مدیران هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش این شهرستان در سالن کنفرانس اداره آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: سال گذشته ۵۵ درصد ورودی دانش‌آموزان پایه دهم شهرستان به شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش بوده است.

 

وی اظهار داشت: در سال جاری نیز بنابر قرارداد استانی ما در حوزه هدایت تحصیلی، این ورودی از ۵۵ درصد باید تا ۵۸ درصد ورودی در این شاخه رشد کند.

 

اسدی اذعان کرد: در حال حاضر هزار و ۲۸۱ دانش‌آموز پایه نهم در محمودآباد مشغول تحصیل بوده که خوشبختانه با مدیریت خوب و قوی همکاران ما و با توجه به پتانسیل و ظرفیت هنرآموزان توانمند شهرستان که بسیاری در مسابقات کشوری و استانی حائز رتبه‌های برتر می‌باشند شاهد گرایش بیشتر دانش آموزان به ادامه تحصیل در هنرستان ها هستیم.

 

وی ادامه داد: آموزش و پرورش از نهاد های اصلی تعلیم و تربیت است و بر اساس اصولی که در سند تحول بنیادین داریم، یکی از اهداف ما در آینده کسب مهارت دانش آموزان در حوزه تفکر اجتماعی و فرهنگ سازی و در نتیجه پیشرفت دانش‌آموزان است.

 

مدیر آموزش و پرورش محمودآباد تصریح کرد: ۴ هنرستان فنی وحرفه‌ای و ۸ هنرستان کار و دانش درسطح شهرستان با ۳۱ رشته در زمینه های صنعت و خدمات دایر می‌باشند.

 

اسدی در پایان یادآور شد: هزار و ۷۲۱ هنرجو در این هنرستان ها در حال تحصیل بوده که از این تعداد ۷۰۷ نفر دختر و هزار و ۱۴ نفر پسر هستند.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : روابط عمومی اداره آموزش و پرورش محمودآباد