ماسک زدن برای کارکنان ادارات در مازندران الزامی شد
ماسک زدن برای کارکنان ادارات در مازندران الزامی شد
محمودآباد آنلاین : ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مازندران همزمان با افزایش آمار بیماران بستری و ورود رنگ نارنجی کرونایی به استان با گذراندن مصوبه‌ای ماسک زدن را برای تمامی کارکنان ادارات و ارائه دهندگان خدمات الزامی کرده است.

این ستاد در تازه ترین نشست خود که مصوباتش را امروز سه شنبه ابلاغ کرد ، همچنین تاکید کرده است : به منظور جلوگیری از گسترش شیوع کرونا ، از حضور افراد علامت دار در ادارات و صنوف شامل کارکنان و گیرندگان خدمات هم به طور جدی جلوگیر شود.

یکی از مصوبات این ستاد هم تاکید بر نظارت بر برگزاری عروسی و مراسم در تالارها با حساسیت و دقت بیشتر از سوی دستگاه های متولی و ناظر است.

ستاد  مقابله با کرونا مازندران همچنین بر ضرورت واکسیناسیون نوبت سوم تمامی ارائه دهندگان خدمات و کارکنان ادارات که بیش از سه ماه از نوبت دومشان گذشته و تزریق واکسن یادآور برای همین ا فراد که بیش از ۶ ماه از نوبت سومشان گذشته باشد ، تاکید کرده است .

این ستاد همچنین از فرمانداران شهرستان های مازندران خواسته است تا با توجه به تغییرات رنگ بندی کرونایی در مناطق مختلف استان و احتمال وقوع جهش جدید کرونایی نسبت به تشکیل جلسات ستاد کرونا اقدام کنند.

بازگشت ستاد مقابله با کرونا مازندران به مصوبات سختگیرانه کرونایی در حالی رخ داده است که بر اساس نتایج تازه ترین رنگ بندی کرونایی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، وضعیت کرونایی مازندران طی یک هفته گذشته با شیوع شتابان این ویروس در حال ورود به مرحله جدید و خطرناک است.

طبق این ارزیابی ، وضعیت کرونایی شهرستان کلاردشت در غرب مازندران به رنگ نارنجی یا پرخطر رسیده است که به معنای بستری روزانه بیش از ۶ نفر در یکصد هزار نفر جمعیت است.

همچنین تعداد شهرستان‌های با رنگ زرد کرونایی مازندران هم به ۹ شهرستان رسیده است. در حال حاضر رامسر، تنکابن، عباس‌آباد، چالوس، آمل، قائمشهر، سوادکوه، ساری و نکا اکنون در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند. یعنی در این شهرستان‌ها آمار بستری روزانه بابت ابتلا به کرونا بین چهار تا ۶ نفر از هر یکصد هزار نفر است.

 ماسک زدن برای کارکنان ادارات در مازندران الزامی شد

به گفته مقامات دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تعداد مراجعات به مراکز درمانی این استان هم طی یک هفته اخیر به بیش از ۷۰۰ نفر در روز رسیده است.

مشاهدات میدانی هم درمانگاه ها و محافل خانوادگی هم نشان می دهد که تقریبا در همه خانواده‌های مازندرانی طی دو هفته اخیر می‌توان افرادی را یافت که علائمی از سرماخوردگی در آن‌ها دیده شده است. اگر چه بسیاری از این افراد با وجود برخوردی عادی‌انگارانه با بیماری‌شان در مدت کوتاهی بهبود یافتند ، اما این حجم از عادی‌انگاری نسبت به بیماری نگرانی‌هایی را هم بابت افزایش سرعت شیوع کرونا در جامعه ایجاد کرده است.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران می گویند اگر چه تزریق واکسن جامعه را به ضریب قابل توجهی از ایمنی رسانده است  ، ولی با توجه به سرعت گرفتن دوباره شیوع کرونا این خطر وجود دارد که در  صورت رعایت نکردن پروتکل های بهد اشتی بویژه عدم توجه به تزریق واکسن نوبت های بعدی و یادآور ، استان دچار چالش جدی شود.

طبق آمار رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکنون  ۶ میلیون و ۲۴ هزار و ۳۴۳ دُز واکسن به شهروندان استان تزریق شد که از این تعداد یک میلیون و ۳۳۳ هزار و ۹۷ دُز سوم بوده است.

در همین حال دبیر قرارگاه عملیات پیشگیری و مقابله با کرونای مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مصوبات جلسه اخیر این ستاد امروز به دستگاههای اجرایی ابلاغ تا اجرایی شود ، گفت : کم یا تشدید هر یک از این مصوبات ستاد منوط به رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان می باشد که در صورت هر گونه تغییر در شرایط رنگبندی ها و اوج گرفتن بیماری این مصوبات تغییر خواهد کرد .

حمید بخشی افزود : در حال حاضر در شهرستان ها یک یا ۲ مرکز بهداشتی برای تزیرق واکسن فعال است که با افزایش استقبال مردم برای تزریق واکسن تعداد این مراکز افزایش خواهد یافت تا امکان دسترسی بهتر و آسان تر شهروندان از این خدمات فراهم شود .

 

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا مازندران