مازندران سبز در نقشه قرمز شد، ماند
مازندران سبز در نقشه قرمز شد، ماند
گویا قرار است، کادر درمان را شکست دهیم!!! موج دوم شیوع بیماری کرونا مدتی ست همچنان در حال گسترش است، علیرغم توصیه های بهداشتی و الزام استفاده از ماسک اما چشم ها چیز دیگری میبیند و گوش ها چیزهای دیگری می شنود.

‌کرونا نابود نشد و همچنان به سرعت باد در حال عرض اندام است، واکسنی برای نابودی او کشف نشده و درمان مشخصی ندارد و این یعنی فاجعه! جناب کرونا پایکوبان، شهر به شهر، خانه به خانه میچرخد، میگردد و میگریاند و همچنان در حال جولان.

تابستان هم آمد و گرمای طاقت فرسای این فصل که شاید تنها راه نابودی او بشمار میرفت به نیمه رسید اما انگار کرونا جانسخت تر ازین حرفهاست، راستی یاد فیلم جان سخت افتادم!! ساخته مک تیرنان.

کرونا عیدمان را زهر کرد، دور همی های مان را تعطیل کرد، جان عزیزانمان را گرفت و در یک جمله زندگی را به کاممان تلخ کرد.
با تدبیر آقایان و محدودیت های اعمالی اوضاع داشت کمی خوب پیش میرفت، داشت بار و بندیلش را جمع میکرد و میرفت که گشت و گذار خیلی ها به گوشه گوشه کشور دوباره جناب کرونا را مجبور به ماندن کرد، انگار شیرینی ماندن در بین مردم به دهانش مزه کرده بود و حالا ماندن را به رفتن ترجیح داد، دوباره جان گرفت و ماموریتش را از سر گرفت و حالا، موج دوم، نقطه سر خط…

دریا و جنگل از مواهب ارزنده خداوند به مردم شریف مازندران بوده است که همواره در ایام تعطیلات میزبان هموطنان زیادی از اقصی نقاط کشور است، ولی جای سوال اینجاست آیا با هر تعطیلی حتی در این شرایط فوق بحرانی با چشم پوشی از اهمیت حفظ سلامت مردم این دیار، باید بار سفر بست و راهی جاده شد؟! آیا وجدانی بیدار هست؟ آیا حضور گسترده در سواحل و شهرهای شمالی تاوان ساده پنداری و بی توجهی مسئولین ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به عدم انسداد جاده های شمالی محسوب میگردد؟!

امروز مردم استان را به رفتار ترسناک در مقابله با کرونا متهم میکنند اما حقیقت چیز دیگری ست، و بگذارید کمی واقع بینانه تر به موضوع نگاه کنیم، راههای شمالی بسته نشد و سیل انبوه خوش نشین ها در روزهای تعطیلات پایانی هر هفته در شرایط کنونی(وضعیت بحرانی) مازندران سبز را در نقشه پهناور ایران، قرمز کرد.
اگر امروز مسئولین به فکر ما نیستند و یا در برخی جاها تصمیمات اشتباه و حتی کوتاهی می نمایند بهتر است خودمان به فکر خودمان باشیم و با هم و و در کنار هم بمانیم، من با تو از کرونا عبور میکنیم اگر حال این دوران را درک کرده و نسبت به هم احساس مسئولیت نماییم و تا عادی شدن شرایط از هرگونه مسافرت پرهیز کنیم.
راستی قرار است دست در دست هم، کرونا را شکست دهیم نه کادر درمان را!!!
بیایید دلمان برای کسب و کار تعطیل بسوزد،
برای عزیزان از دست رفته،
برای افراد بستری در بیمارستان ها،
و برای کادر درمان،
من از تو مراقبت میکنم و تو از من، پس لطفا #درخانهبمانیم.

  • نویسنده : امین امینی