دبیر محمودآبادی که مقالاتش در مجلات بین‌المللی به چاپ رسیده است
دبیر محمودآبادی که مقالاتش در مجلات بین‌المللی به چاپ رسیده است
محمودآباد آنلاین : در ادامه شنبه موفقیت ها این بار به سراغ دبیر ریاضی محمودآبادی رفتیم که مقالاتش در مجلات بین‌المللی به چاپ رسیده و ابداعاتی نیز در کمک به دانش‌آموزان و رشد سطح علمی جامعه خلق کرده است.

حامد نیک‌پی متولد سال ۱۳۵۸، اهل روستای خشت‌سر از توابع بخش مرکزی شهرستان محمودآباد است.

وی پس از اخذ مدرک دیپلم، مقطع لیسانس ریاضی را در سال ۱۳۸۱ در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران به اتمام رساند.

نیک‌پی پس از اتمام مقطع کارشناسی بازهم به ادامه تحصیل پرداخت و مدرک کارشناسی ارشد و سپس دکترا ریاضی محض (آنالیز) را از دانشگاه خوارزمی (تربیت معلم) تهران در سال ١٣٨۴ و ۱۳۹۰ اخذ کرد.

علاقه وی به این رشته باعث شد تا با اخذ دکترا هم از تحصیل دست نکشد و برای ادامه تحصیل به اروپا رفته و مدرک فوق دکترا ریاضی را از دانشگاه مونستر آلمان در ١٣٩١-١٣٩٢ دریافت کرد.

او که اکنون دبیر ریاضی مدارس شهرستان محمودآباد است، به مدت ١٠ سال استاد دانشگاه شهید رجایی تهران بوده و بیش از ١٠ مقاله ISI در مجلات بین المللی به چاپ رسانده و همچنین سخنرانی هایی در دانشگاه مونستر آلمان و دانشگاه کپنهاگ دانمارک داشته است.

حامد نیک‌پی در رشته علوم سیاسی، روابط بین الملل، ایده جدیدی را در سیاست خارجی ایران با عنوان “آلمان و منطقه آلمان (اتریش+سویس)” ارائه کرد که اثبات نموده گسترش روابط ایران با آلمان و منطقه آلمان باعث افزایش جایگاه علمی، اقتصادی و سیاسی ایران در منطقه و نظام بین الملل خواهد گردید، که در مجلات علمی و روزنامه ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی همچنین چندین طرح ملی در وزارت آموزش و پرورش ارائه کرده است که از جمله آنها می‌توان از طرح ملی ارتقا سیستم آموزشی ایران با استفاده از QR Code، استفاده از خودنویس بعنوان ابزار نوشتاری از کلاس سوم ابتدایی در مدارس ایران وتدریس زبان انگلیسی از کلاس سوم ابتدایی و تدریس زبان آلمانی از کلاس دهم در سیستم آموزشی ایران نام برد.

نیک‌پی در گفتگو با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: طرح ملی ارتقا سیستم آموزشی ایران با استفاده از QR Code خوشبختانه در مهر امسال برای اولین بار در کشور در محموداباد با محوریت روستای خشت‌سر اجرا گردید که بلافاصله مورد استفاده تمامی دانش اموزان استان نیز قرار گرفت و در ادامه وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند که سال بعد تمامی کتاب های درسی آموزش و پرورش دارای QR Code خواهند شد و دانش اموزان می‌توانند علاوه بر مطالب کتاب از فیلم های آموزشی داخل کتاب نیز استفاده نمایند.

وی افزود: در مورد طرح خودنویس، قرار شده است که تعدادی خودنویس و جوهر تهیه گردد و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد تا این طرح برای اولین بار در کشور در محموداباد اجرا گردد که امیدواریم این طرح در سال آینده و در پروژه مدرسه خوانا در وزارت آموزش و پرورش و در قسمت مهارت های حرکتی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین در مورد طرح زبان انگلیسی و آلمانی، با توجه به رایزنی هایی که با سازمان تالیف کتاب های درسی داشته‌ام این طرح مورد استقبال قرار گرفته است که امیدواریم هر چه زودتر اجرایی گردد.

این دبیر ریاضی اظهار داشت: با توجه به اینکه بنده دبیر آموزش و پرورش و همچنین استاد دانشگاه هستم، همیشه آموزش مباحث ریاضی از اهمیت بالایی برای بنده برخوردار بوده است.

حامد نیک‌پی گفت: همیشه تلاش می‌کردم تا مفاهیم ریاضی را طوری برای دانش آموزان و دانشجویان تدریس نمایم تا مفاهیم ریاضی را به آسانی درک نمایند و همچنین به ریاضی علاقه‌مند گردند.

لازم به ذکر است که دکتر حامد نیک‌پی به عنوان پژوهشگر برتر مازندران در سال ١٣٩۶، پژوهشگر برتر آموزش و پرورش مازندران در سال ١٣٩٩ و پژوهشگر برگزیده شایسته تقدیر وزارت آموزش و پرورش در سال ١٣٩٩ نیز انتخاب گردیده است.

همچنین وی مدرک لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه پیام نور کرج و کارشناسی ارشد علوم سیاسی، روابط بین الملل، دانشگاه مازندران را نیز اخذ کرده است.

یادآور می‌شود پایگاه خبری محمودآباد با همکاری صفحه شهرستان محمودآباد در اینستاگرام و در راستای تکریم و قدرشناسی از افراد موفق و شناسایی و معرفی الگوهای موفق به نسل جوان جامعه در اقدامی جدید بخش 《شنبه موفقیت ها》 را راه اندازی نموده و در صدد معرفی چهره های موفق و گمنام محمودآباد بصورت هفته‌ای در روزهای شنبه می‌باشد.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین