لزوم تغییر مدیران ناکارآمد با نگاه تحولی در مازندران
لزوم تغییر مدیران ناکارآمد با نگاه تحولی در مازندران
معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران بر لزوم تغییر مدیران ناکارآمد با نگاه تحولی درمازندران تاکید کرد و گفت: مدیریت نظام مسائل و رفع چالش های عمده مازندران ماموریت اساسی فرمانداران استان است.

روح الله سلگی در نشست فرمانداران غرب مازندران، افزود: ارتقای سطح مدیریت برای تامین نیازهای نو به نوی جامعه باید در دستور کار فرمانداران قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم تغییر مدیران ناکارآمد در استان برای همسویی با سیاست های دولت سیزدهم فرمانداران را مسئول تغییرات مدیریتی در شهرستان‌ها دانست و گفت: تغییر مدیران باید در راستای حل مشکلات مردم اجرایی شود.

این مسئول اظهار کرد: پیری جمعیت و کاهش موالید، پسماند، تغییر و تبدیل عرصه های زراعی، عدم ایمنی و توسعه نیافتگی راه‌ها، اشتغال و سرمایه گذاری در اجرای طرح های زیرساختی حوزه گردشگری و کشاورزی و نیز عدم بهره برداری بهینه از مزیت های اقتصادی مهم‌ترین مشکلات پایه ای مازندران به شمار می رود.

معاون استاندار مازندران با اشاره به فرهنگ کهن دیار علویان لزوم احیای سنت های تاریخی و فرهنگی در این استان را حیاتی دانست وافرود: جلوگیری از گسست نسلی با توجه به آیین های فرهنگ بومی و اسلامی ماموریت کلیدی فرمانداران در حوزه های ماموریت قلمداد می شود.

وی با اظهار نگرانی از آمار بالای طلاق در مازندران که رتبه سوم را در کشور دارد، افزود: تحکیم بنیان خانواده و تقویت فرهنگ اصیل مازنی نیازمند جدیت و اهتمام دستگاههای فرهنگی و اجرایی است.

سلگی همچنین به مسئله تغییر کاربری و تبدیل بی رویه اراضی در غرب مازندران اشاره و تصریح کرد: کاهش سطح عرصه های زراعی و باغی به علت تهدید حیات کشاورزی و هویت مازندران خط قرمز است.

وی ادامه داد: فرمانداران باید با نظارت جدی بر کار دهیاران و بخشداران از دامنه ساخت و سازهای غیر مجاز در مازندران به ویژه در غرب استان جلوگیری کنند.

معاون استاندار مازندران با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و ورود میلیونی مسافران به مازندران خواستار برنامه ریزی مدون و اصولی برای اجرای طرح های موثر فرهنگی در سواحل و مراکز تفریحی استان شد و افزود: رویکرد محوری برنامه های فرهنگی در تابستان باید مردمی وبا نظارت جدی دستگاه‌های مسئول و فرمانداران باشد.

فقدان مدیریت یکپارچه در سواحل

وی با اشاره به فقدان مدیریت یکپارچه در سواحل از دستور ویژه وزیر کشور برای اجرای طرح های تحولی در سواحل دریای مازندران خبر داد و افرود: امسال برای اولین بار با پیگیری استاندار مازندران طرح های فرهنگی با اعتبار ملی در سواحل استان اجرا خواهد شد.

سلگی همچنین به مسئله مهم برگزاری انتخابات در سال جاری اشاره و اظهار کرد: بستر سازی برای مشارکت پرشور آحاد مردم در عرصه انتخابات نیازمند تدبیر، برنامه ریزی و هوشمندی سیاسی است.

وی با ارائه تحلیلی پیرامون مولفه های تهدیدات فرهنگی، تغییر جریان فکری در کشور بر اثر فضاسازی مصنوعی معاندان و استکبار جهانی را خطر جدی در این حوزه دانست ویادآور شد: باید با کار جهادی و تبیین اندیشه های نوین سیاسی و فرهنگی مبتنی بر آرمان های ولایت و رهبری توطئه های فرهنگی دشمنان را خنثی کرد.

معاون استاندار مازندران پرهیز از حاشیه سازی و توجه به کار میدانی را وظیفه اساسی مدیران در دولت سیزدهم عنوان و خاطرنشان کرد: مدیران در دولت سیزدهم باید تمام همت خود را صرف گره گشایی از مشکلات مردم کنند.

سلگی افزود: روند تغییر مدیران ناکارآمد استان برای تامین منافع مردم تداوم خواهد یافت.

در این نشست فرمانداران غرب استان با ارائه گزارشی از مشکلات و چالش های توسعه حوزه های ماموریتی، طرح ها و برنامه های تدوینی در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را تشریح کردند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا مازندران