قطع برق بدون اطلاع رسانی به شهروندان قابل پذیرش نیست
قطع برق بدون اطلاع رسانی به شهروندان قابل پذیرش نیست
محمودآباد آنلاین : در پی قطع مکرر برق در محمودآباد ، فرماندار این شهرستان ضمن انتقاد تند از عملکرد توزیع نیروی برق گفت: این همه تلاش صورت گرفت تا برق منازل قطع نشود ولی امروز قطع برق بدون اطلاع رسانی به شهروندان قابل پذیرش نیست.

به گزارش محمودآباد آنلاین طی ده روز گذشته و درپی افزایش بی سابقه دما در محمودآباد و سایر شهرهای شمالی ، متاسفانه به یک باره شاهد قطع برق در طول روز و بدون اطلاع رسانی به شهروندان هستیم که ضمن وارد نمودن خسارات مالی به برخی عزیزان ، موجب نگرانی افرادی که بیمار در منزل دارند شد و این اقدام نارضایتی بخش گسترده ای از شهروندان را با خود همراه کرد.
به همین منظور پایگاه خبری محمودآباد در این بخش احساس تکلیف نموده و با رئیس اداره توزیع نیروی برق شهرستان تماس تلفنی گرفتیم که ایشان پاسخگوی تلفن نبودند و در مصاحبه ای اختصاصی با فرماندار شهرستان محمودآباد پیگیر این موضوع شدیم.
روح الله علیزاده فرماندار شهرستان محمودآباد در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: از ماهها قبل تر پیش بینی این وضع را کرده بودیم و برای پیشگیری از قطع برق واحد های مسکونی تصمیم گرفته شد دو روز در هفته واحد های صنعتی شهرستان را تعطیل نمائیم تا رضایت شهروندان را جلب شود ولی قطع برق و آن هم بدون هیچ گونه اطلاع رسانی از قبل ، قابل پذیرش نیست.
وی گفت: سالهای قبل ساعات قطع برق در قالب یک جدول به عموم شهروندان اطلاع رسانی می شد و این امکان را می داد تا شهروند برنامه ریزی مناسب برای امورات روزانه خودش داشته باشد ولی عدم هماهنگی توزیع نیروی برق و بی اطلاع گذاشتن شهروندان و قطع مکرر برق موجب نارضایتی شهروندان شده است.
نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد گفت : شهرستان محمودآباد از نظر اقلیم جمعیتی یک شهرستان توریستی است و مسافرانی که از پایخت می آیند در ابتدا وارد شهرستان محمودآباد می شوند سپس تصمیم می گیرند که به غرب یا شرق استان بروند و این شهرستان از جمعیت متغییر بالای ۵۰ هزار نفر برخوردار است و قطع برق به توسعه صنعت گردشگری و درآمد مردم آسیب زده است.
فرماندار محمودآباد همچنین با اشاره به عدم بهره مندی شهرستان از مناطق ارتفاعات کوهستانی و مناطق ییلاقی بر عکس سایر شهرستان های همجوار گفت: جغرافیای شهرستان محمودآباد از مناطق ییلاقی محروم است و بر عکس شهرهای همجوار که مردم برای فرار از گرما در آخر هفته به مناطق ییلاقی کوچ می کنند ، آخر هر هفته محمودآباد میزبان مسافران و خوش نشینان و همچنین به موجب بهره مندی از دریا میزبان سایر هم استانی ها می باشد که موجب افزایش بار مصرف برق در تقابل با سایر شهرها می باشد.
وی همچنین با اشاره به قطع آب در برخی از مناطق شهرستان گفت: قطع غیرقابل پیش‌بینی برق به خصوص در شهرستان آمل که کل چاه‌های تامین آب شهر محمودآباد در آن شهرستان قرار گرفته، متاسفانه مدیریت توزیع آب را با چالش مواجه ساخته است و امیدواریم با کاهش قطع برق بتوانیم شبکه توزیع آب را مجددا به پایداری لازم برسانیم.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین