قسم حضرت عباس را باور کنم یا دم خروس را
قسم حضرت عباس را باور کنم یا دم خروس را
محمودآباد آنلاین : اختیاری شهردار محمودآباد امروز در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا مرکز مازندران در واکنش به خبر محمودآباد آنلاین مبنی بر عدم جمع آوری زباله در شهر محمودآباد گفت: برخی از رسانه‌ها به دروغ اخباری را منتشر می‌کنند و به اطلاع شهروندان می‌رسانند که زباله‌ها به مدت سه روز جمع آوری نشده است، این در صورتی است که از شب گذشته خودروی حمل زباله به صورت ۳ شیفت اقدام به جمع آوری زباله می‌کند.

روزی روزگاری، دزدی وارد دهی شد، حوالی ظهر بود و کوچه‌ها خلوت، هرچه گشت چیزی پیدا نکرد. کم کم داشت ناامید می‌شد که صدای خروسی را از خانه‌ای شنید. خانه‌ای بسیار بزرگ که ساختمانی وسط آن قرار داشت. دزد با خود فکر کرد کوچه خلوت است و خانه بزرگی است تا کسی بخواهد بفهمد من وارد خانه شدم، من مرغ را برمی‌دارم و فرار می‌کنم. لب دیوار را گرفت، بالا رفت و پرید در خانه. دید چند مرغ و خروس از لانه‌ی خود خارج شده‌اند و هرکدام گوشه‌ای در حال چرت زدن هستند. چاق‌ترین خروس را انتخاب کرد، به سرعت به طرف آن رفت. خروس را برداشت در زیر پیراهنش پنهان کرد و به سرعت خواست، بالای دیوار بپرد و از خانه فرار کند که ناگهان صاحب خانه صدایی شنید به ایوان خانه آمد و مردی را دید که از روی دیوار به کوچه پرید. به سرعت خود را به کوچه رساند، در حالی که فریاد می‌زد دزد، دزد چند نفر از همسایه‌ها به کمکش شتافتند و توانستند درنهایت چند نفری دزد را گیر بیندازند. دزد که دید راه فراری ندارد شروع کرد قسم خوردن و گریه و زاری که من کاری نکردم، من چیزی ندزدیدم.

دزد بی‌خبر بود که دُم خروس از زیر پیراهنش بیرون زده. مرد صاحب خانه گفت: نمی‌دانم قسم حضرت عباست را باور کنم یا دُم خروست را. دزد به دکمه‌های باز خود نگاه کرد و دید که دم خروس از پایین پیراهن او بیرون است. چون چاره نداشت، خروس را به کشاورز داد و به سرعت از آنجا فرار کرد.

آقای مهدی اختیاری شهردار محترم محمودآباد : اولاً از زمان آغاز بکار پایگاه خبری محمودآباد آنلاین ۴۳۰۳رویداد خبری در این شهرستان در قالب خبر و گزارش و … در سایت و شبکه های فضای مجازی از جمله اینستاگرام و تلگرام و اتس اپ و بله محمودآباد آنلاین درج شده است و تا به حال یک مورد خبر کذب و دروغ به تعبیر شما به اطلاع شهروندان نرساندیم ، شاید سکوت بیش از اندازه رسانه ما این توقع را در شما ایجاد کرده ، چرا که خبری که با واکنش زیاد شهروندان همراه است دروغ نیست و عین حقیقت است و شاید شما انتظار نداشته بودید به مانند سایر رسانه ها مجیزگوی شما رسانه ای پیدا شود تا واقعیت های شهر را ساده به تصویر بکشد و در عین حال که از اقدامات ارزنده شما هم تعریف می کند و جانب عدالت و رسالت و شرافت خبری را رعایت می کند ، کوتاهی ها و کمبودها و مشکلات و چالشهای شهروندان را به شما انتقال دهد.

دوماً تمامی اخبار با تصاویر مستند که حد فاصل ۲۹ اسفند تا ۳ فروردین مستند سازی شده بود در قالب عکس و فیلم منتشر شده و در تصاویر مشخصاً مکان های استقرار سطل های مکانیزه زباله در شهر معلوم است و نیروهای خدمات شهری برای پیدا کردن و جمع کردن زباله های آنها زیاد سختی کار نداشتند ولی باید یادآوری کنم این پایگاه فقط سطل های زباله مستقر در سطح شهر را به تصویر کشیدند ولی تصاویر ارسالی شهروندان از کوچه ها حکایت از عمق فاجعه داشت و ناراحت هستیم چرا به کوچه نرفتیم تا فرق دروغ تا شرافت را متوجه بشوید.

سوماً مردم به علت ماموریت ، جلسات و بازدیدهای زیاد به شما دسترسی ندارند ولی با گوشی تلفن همراه خود به سادگی چالشها و مشکلاتشان را با ما در میان می گذارند و اگر خبر یا تصویری از نقصان شهری می بینید ارسالی شهروندان است و این رسالت و ماموریت ماست که پل ارتباطی شما با مردم باشیم تا بتوانیم به شما کمک کنیم رضایت عمومی شهروندان را جلب کنیم ولی متاسفانه شما در مقابل رسانه های منتقد واکنش تهاجمی نشان می دهید و ای کاش تاب انتقاد پذیری داشتید و می پذیرفتید رسانه بهترین مشاور شماست.

چهارماً رسانه محمودآباد آنلاین به عنوان پایگاه خبری رسمی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کلیه چارچوب های درج خبر مسلط است ولی به شما پیشنهاد می کنیم اگر رسانه ای از شما انتقاد کرد پاسخ انتقادش را برابر قانون مطبوعات و رسانه به خود آن رسانه بدهید تا پاسخ شما را برابر حقوق رسانه ای شما درج نماید ، نه اینکه در رسانه ای دیگر و با ادبیات توهین آمیز از جمله درج خبر دروغ و تشویش اذهان عمومی درج کنید ، خدا را شکر اداره عریض و طویل روابط عمومی شهرداری مملو از کارشناس رسانه و خبر است و این کوتاهی از شماست که مشاوره و بهره نمی برید.

پنجمناً امسال بخاطر پایان کرونا کمی به نسبت دو سال گذشته مسافر بیشتر آمده است و اگر قبل از کرونا شهردار بودید و محمودآباد سرشار از مسافر بود با این فرصت به چشم تهدید رفتار می کردید و بهتر بود در جلسات ستاد خدمات سفر نوروزی بجای وعده آمادگی میزبانی از مسافران ، جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل می دادید و چالش های قابل پیش بینی و حدس و گمان را مدیریت می کردید.

در خاتمه هم بعرض می رساند مجدداً در راستای صیانت از حقوق شهروندان ساعت ۲۴ روز شنبه ۵ فروردین اقدام به ثبت تصاویری از آخرین وضعیت سطل های زباله مکانیزه مستقر در سطح شهر کردیم که گفته بودید محمودآباد آنلاین خبر کذب درج کرده و زباله سه روز گذشته در سه شیفت جمع شده است ، این شما و این هم تصاویر وضع موجود ، فقط با این توضیح که سرکشی به کوچه ها و عکسبرداری از وضعیت کوچه پس کوچه های شهر نیازمند افرادی بیشتری داشت که ما این امکانات را نداشتیم و قضاوت را می سپاریم به مردم و خودتان .

ضمناً اگر نشانی سطل های زباله مملو از زباله را ندارید این آمادگی را داریم در قالب لیستی کامل به عنوان رسانه ای دلسوز در اختیارتان قرار دهیم ، شاید شما فرصت نکرده باشید به شهر سرکشی کنید.

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین