فناوری های جدید علمی و دانش محور  نیاز امروز تولیدات کشاورزی
فناوری های جدید علمی و دانش محور  نیاز امروز تولیدات کشاورزی
محمودآباد آنلاین : هادی زاده مدیرجهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی موجب ایجاد تحول در زنجیره انتقال دانش و مهارت به بهره‌برداران می شود.

به گزارش محمودآباد آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد محمد هادی‌زاده با اشاره به نقش تعیین کننده کشاورزی در استقلال سیاسی کشور و ایجاد امنیت غذایی، افزود: کمبود یافته‌های دانش محور و فناوری در سطح بهره‌برداران و تولید از مشکلات عمده این بخش است.

وی افزود: طرح نظام نوین ترویج که در حال حاضر در کشور در حال اجراست شامل سه محور اساسی ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی، پهنه بندی اراضی کشاورزی، مدیریت انتقال دانش و مهارت بخش کشاورزی به بهره‌بردار به عنوان مهمترین حلقه تولید است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد اظهار داشت: با توجه به سیاست سازمان مبنی بر کاهش هزینه های تولید بخش کشاورزی، توسعه مکانیزاسیون، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری و کاهش مصرف نهاده‌های کشاورزی و تولید محصول سالم از اصلی‌ترین مولفه‌ها و محورهای فعالیت در مدیریت شهرستان لحاظ می گردد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با اجرای طرح نظام نوین ترویج و تقویت بدنه کارشناسی این شهرستان سعی بر آن است بتوان در این بخش‌ها تغییرات مثبتی ایجاد کرد.

  • نویسنده : رضا اکبری
  • منبع خبر : روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد