صید ۳۰ تن ماهی طی دو روز گذشته در محمودآباد
صید ۳۰ تن ماهی طی دو روز گذشته در محمودآباد
محمودآباد آنلاین: عمرانی رئیس اداره شیلات محمودآباد از صید 30 تن ماهی در پره متحد طی 48 ساعت گذشته خبر داد.

بهروز عمرانی رئیس اداره شیلات شهرستان محمودآباد در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: از روز گذشته و به همت صیادان پره متحد محمودآباد مستقر در محله روستمرود ایزدشهر ۳۰ تن ماهی غالباً ماهی سفید و کفال صید و روانه بازار ماهی شد.

وی در توضیح علت صید این حجم ماهی توسط یک پره ماهیگیری گفت: ماهی سفید معمولا به منظور تخم ریزی بصورت گله ای حرکت نموده و در یک منطقه متمرکز می شوند و از شانس این پره محل استقرار این پره  بطور اتفاقی در مسیر حرکت و استقرار این ماهی ها بوده است.

رئیس اداره شیلات شهرستان محمودآباد با اشاره به مرکزیت بازار ماهی محمودآباد در توزیع و سهم گسترده این مرکز در بازار فروش ماهی شمال کشور گفت: خوشبختانه بازار ماهی محمودآباد به موجب همکاری و استقرار تعاونی های پره ماهیگیری غرب و شرق استان و با توجه به موقعیت سوق الجیشی و نزدیکی پایتخت کشورمان به مرکز صادرات ماهی در شمال کشور تبدیل شده است و از رونق خاصی برخوردار است .

بهروز عمرانی گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و با توجه به کاهش دما و ضرورت و حساسیت حفظ سلامت صیادان دو دوره آموزشی برای کلیه شرکت های تعاونی ماهیگیری با همکاری شبکه بهداشت و درمان برگزار شده و خوشبختانه تا به حال به موجب رعایت پروتکل های بهداشتی و ضد عفونی نمودن مرتب مکان استقرار و استراحت صیادان  شاهد عدم ابتلای حتی یک مورد از صیادان به ویروس کرونا هستیم.

گفتنی است هشت پره ماهیگیری با ظرفیت اشتغال ۶۰۰ نفر در ساحل شهرستان و قریب به ۱۰۰ نفر در بازار ماهی محمودآباد مشغول بکار هستند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین