صندلی مسئولیت ارثی نیست / خدمات‌دهی ملی در سواحل محمودآباد با امکانات بخشی
صندلی مسئولیت ارثی نیست / خدمات‌دهی ملی در سواحل محمودآباد با امکانات بخشی
محمودآباد آنلاین / امام جمعه محمودآباد با اشاره به کمبود امکانات زیرساختی در سواحل گفت: ما در سواحل محمودآباد با امکانات بخشی، در سطح ملی خدمات می‌دهیم.

حجت‌الاسلام سید داوود موسوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه، با بیان اینکه امروز فضای مجازی تبدیل به یک فضای حقیقی شده است، کار خبرنگاران را بسیار حساس برشمرد و گفت: مهمترین رسالت و وظیفه رسانه، مطالبه‌گری به حق و اطلاع‌رسانی است.

 

وی با توجه به فرا رسیدن عید سعید غدیر و دهه ولایت بیان داشت: اگر می‌گذاشتند آیات غدیر تحقق یابد، امروز این تکثیر و تفرقه میان مسلمانان را شاهد نبودیم.

 

سید داوود موسوی رسالت امام جمعه را یک رسالت فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: نماز جمعه باید محور وحدت و همدلی باشد و امام جمعه نیز عامل وحدت، امام جمعه‌ای که به این سو و آن سو می‌رود محور اعتدال را زیر پا گذاشته و از راه خود خارج شده است.

 

وی با بیان اینکه ارتباط با جوانان اولویت مقام معظم رهبری در شاخص های مدنظر برای تیم جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بود، گفت: مسئولان ما باید به جوانان اعتماد کنند و برای این نسل اعتبار ویژه‌ای قائل شوند و از جوانان در مسئولیت های مختلف استفاده کنند.

 

خطیب جمعه محمودآباد صادق و فعال بودن را از ویژگی های بارز نسل جوان برشمرد و متذکر شد: صندلی مسئولیت ارثی نیست، مملکتی که جوانانش به روز و در صحنه باشند قطعاً آن مملکت هیچ آسیبی نخواهد دید.

 

موسوی افزود: محمودآباد ما جوان های خوبی دارد که گمنام هستند، تنها راه ورود و جذب جوانان ایجاد اعتماد دوسویه و دو طرفه است، ما از اسم و نام جوانان استفاده می‌کنیم ولی از ظرفیت و توان آن استفاده نکردیم و مسئولیت‌ها را به آنان نسپردیم، جوانان ما واقعاً مظلوم هستند و هیچ حامی‌ای ندارند.

 

وی اظهار داشت: نماز جمعه یک سال تعطیل شد اما این باعث نشده بود تا ما کارهایمان را انجام ندهیم و به وظایفمان عمل نکنیم.

 

موسوی یادآور شد: نقد و انتقاد کردن باعث پر شدن خلاها و معضلات می‌شود و نباید در نقد اختلاف‌های سلیقه را دخالت داد.

 

امام جمعه محمودآباد با بیان اینکه هیچ جا برای ساحل برنامه‌ریزی ملی نشده است تصریح کرد: ما در سواحل‌مان با امکانات بخشی داریم کار ملی انجام می‌دهیم؛ طرح سازمان دریا و سواحل اگر تصویب می‌شد امروز هیچ دغدغه‌ای در بحث ساحل نداشتیم؛ نگاه اقتصادی و بهره‌برداری از طرح سالمسازی دریا در راستای توسعه خود طرح دریا باید باشد که زیرساخت‌های زیادی نیاز دارد.

 

وی در پایان در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در رابطه با وظایف سیاسی ائمه جمعه، تاکید کرد: امام جمعه در مسائل سیاسی از جمله انتصابات مدیران شهری نقش مشورتی دارد و نباید در هر مسئله سیاسی ورود پیدا کند و هر قشری باید برای بخش‌های خود مسئول انتخاب کند.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین