سور چهارشنبه  یا  چهارشنبه ” صوری ” در سکوت خبری
سور چهارشنبه  یا  چهارشنبه ” صوری ” در سکوت خبری
محمودآباد آنلاین : 72 ساعت گذشته ( چهارشنبه 13 اردیبهشت ) ، مجموعه کافه و رستوران راه چوبی میزبان مراسم سور شامی بود که به مناسبت روز شوراها به همت شهردار محمودآباد برگزار شد تا در آن از اعضای ادوار گذشته شورای شهر قدرشناسی شود.

این مراسم که به ظن برخی افرادی که در آن حضور داشتند ، بیشتر به یک نمایش سیاسی شبیه بود تا آیین تکریم ، با حاشیه های سیاسی و برجسته ای هم همراه بود.

مراسمی که به نظر می رسید با نیت خیرخواهانه برگزار می شود اما سکوت محض خبری و عدم اطلاع رسانی از این برنامه افکار را به سمت دیگری سوق می دهد.

اگر نیت ، تکریم و قدرشناسی از شورای ادوار گذشته محمودآباد بود ، پس چرا تلاش بر اختفاء و عدم دعوت از اصحاب رسانه و طبق معمول میلی رفتار کردن بود ؟

بر این باورم شهردار محمودآباد فردی خیرخواه و نیک اندیشی‎ست و شاید دوست نداشت این دورهمی دوستانه از سر ریا در رسانه ها اطلاع رسانی شود و در صدد این بود که بار دیگر ثابت کند از ضرورت و کارکرد عمومی رسانه و اطلاع رسانی مطلع است ولی از تظاهر و تزویر دوری می کند و این سیاست در حوزه مدیریت شهری و عملکرد شهرداری نیز مشهود است و عدم بروز رسانی سایت شهرداری  با گذشت بیش از یک سال و میلی رفتار کردن در قبال رسانه ها هم گواه بر این ادعا دارد.

ولی برخی حاشیه های این مراسم تکریم برجسته تر از اهدافی ارزشی بود که شهردار محمودآباد دنبال می کرد ، که می توان به عمده ترین آن ترک میهمانی سه عضو فعلی شورای شهر از مراسم اشاره کرد که گویی شکل برگزاری مراسم زیاد به مذاقشان خوش نیامد.

بنا به اظهار برخی منابع مطلع ، این مراسم که بیشتر قرار بود به محوریت اعضای ششمین دوره اسلامی شهر برگزار شود و مبنای عمل شورای شهر باشد ، بدون مصوبه شورا و تنها در فاصله ۲۴ ساعت به مراسم ، سایر اعضاء به این میهمانی دعوت شدند و شنیده حاکی از آن است کلیه هزینه های این ضیافت شام را شهردار محمودآباد از محل هزینه شخصی خود متقبل شده است که جای تقدیر دارد.

حال این سوال پیش می آید : چرا شهردار محمودآباد مراسم به این مهمی که باید بیانگر وحدت و همدلی میان اعضای مدیریت شهری باشد را بدون دعوت از رسانه ها و در سکوت خبری و از جیب شخصی خودش هزینه کند و چرا رستوران راه چوبی باید میزبان این رویداد باشد در حالی که سالهای قبل این مراسم در سالن های آمفی تئاتر و با حضور خانواده اعضای ادوار گذشته شورا و خبرنگاران ، همراه با برنامه های فرهنگی متنوع برگزار می شد و جو سنگین مراسم چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت بنا به اظهار برخی شرکت کنندگان بیشتر به یک نمایش سیاسی شبیه بود.

نکته حائز اهمیت دیگر ترک میهمانی توسط برخی میزبانان بود که حتی مدعوین هم از این اتفاق ناراحت بودند و این اعضای شورای شهر فقط در بخش پایانی مراسم برای بدرقه میهمانان مجدداً حضور یافتند.

شایان ذکر است برخی از اعضای ادوار گذشته شهر محمودآباد از جمله دکتر ذبیح الله موسوی ، دکتر سیف الله سعیدی راد و نورالله قلی زاده نیز در این مراسم حضور نداشتند.

نکته طنز ماجرا هم اینجاست برخی از کارکنان شهرداری از زمان و مکان مراسم مطلع بودند ولی برخی اعضای شورای شهر نه ! و دعوتنامه مدعوین به امضای رئیس شورای شهر و شهردار رسیده بود و در لوح تقدیری که به میهمانان داده بودند اشاره شده بود ( دکتر امیر علی رحیمی ) رئیس شورای شهر و ( مهندس مهدی اختیاری) شهردار محمودآباد در حالی که در ادبیات تکریم و تقدیر هیچ وقت فرد تقدیر کننده عناوین دکتر و مهندس را برای خودش درج نمی کند.

در خاتمه برخود وظیفه میدانم به شهردار پر تلاش و البته زیرک شهرم یادآور بشوم : رنگ ها محو می شوند ، معبدها فرو می ریزند ، امپراطوری ها سقوط می کنند ولی ، مهربانی جاودانه است ؛ با رسانه ها صادق و مهربان باشید.

 

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین