سه شنبه های استارتاپی در محمودآباد برگزار می شود
سه شنبه های استارتاپی در محمودآباد برگزار می شود
محمودآباد آنلاين :معاون كارآفرينی مجمع عالی نخبگان مازندران از برگزاری اولين هفته استارتاپی در ساری و محمودآباد خبر داد.

به گزارش محمودآباد آنلاین ، مهدی دریایی گفت :با هدف ایجاد و توسعه کامیونیتی (جامعه علاقمندان) نوآوری و کارآفرینی، مجمع عالی نخبگان استان مازندران در نظر دارد با ایجاد رویدادهای منظم به تسهیم دانش کمک کند.

وی افزود: بر این اساس اولین هفته استارتاپی ۳ مرداد در ساری و ۵ مرداد ۱۴۰۰ در محمودآباد برگزار می گردد و به زودی به دیگر شهرهای استان گسترش خواهد یافت.

معاون کارآفرینی مجمع عالی نخبگان مازندران ادامه داد: استان مشکلات حل نشده بسیار زیادی دارد که می تواند به کمک شرکت های دانش بنیان و فناور در حوزه های محیط زیستی، اقتصاد ساحل، صنایع تبدیلی به راهکار جامع دست یافت.

وی نیروی انسانی متخصص در استان را بزرگترین مزیت مازندران نسبت به استان های دیگر دانست و گفت: با استفاده از نیروهای تاثیرگذار انسانی که قابلیت کپی برداری ندارد و همچنین حمایت های بخش خصوصی و ترغیب سرمایه گذاران علاقمند به حوزه فناوری می توان توسعه متوازن را در استان شکل داد.

دریایی ابراز امیدواری کرد تا در آینده ای نزدیک با ارتباط مراکز رشد و فناوری به دیگر مراکز کشور، مازندران سهم خود را از کیک اقتصادی افزایش دهد.

وی ادامه داد درصورتی که موفق شویم فضای کسب و کار در مازندران را تلطیف کنیم ضمن جلوگیری از مهاجرت صاحبان ایده در داخل استان موفق به جذب کارآفرینان از دیگر استان ها و مهاجرت معکوس به مازندران خواهیم شد و این هدف نهایی ماست.

وی همچنین از تلاش استانداران مازندران و ولگا گراد روسیه برای ایجاد کریدور بازرگانی تقدیر کرد و گفت: شرکت های فعال در توسعه نرم افزاری با استفاده از این ظرفیت می توانند به تبادل محصول و دانش بپردازند ولی متاسفانه مشکلات عمده ای که در اجرای تفاهم نامه و شرایط کرونا به وجود آمد انتظارات را محقق نکرد.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین