سرنوشت ساحل خیابان معلّم در انتظار خیابان آزادی محمودآباد
سرنوشت ساحل خیابان معلّم در انتظار خیابان آزادی محمودآباد
محمودآباد آنلاین : بیش از چهار دهه است که زباله شهر محمودآباد به دلایل مختلفی از جمله نبود زمین مناسب برای دپوی موقت زباله و کشاورزی و جنگلی بودن سطح وسیعی از عرصه های شهرستان و بالا بودن سطح سفره آب های زیر زمینی ، زباله شهر در کنار ساحل واقع در خیابان معلّم دپو می شود.

سالهاست که شهروندان خیابان معلّم از بوی تافن زباله همزمان با افزایش دما معترض هستند ولی سالهاست نه آلودگی دریا و بستر ساحل برای کسی مهم است و نه بوی تافن که سلامت شهروندان را تهدید می کند.

جابجایی زباله از محمودآباد به سایر شهرهای کشور از جمله آق قلا گرگان ، عمارت آمل ، دماوند تهران ، و… با هزینه های سنگین تنها راه حلی بود که مدیران شهرستان در طی این چهار دهه چاره کردند و دیگر رسانه ای چه در داخل و چه در خارج از کشور نمانده که به موضوع زباله محمودآباد اشاره ای نکرده باشند و کافی است این عنوان را در موتور جستجوی گوگل تحقیق کنید.

چندی است که زباله ساحل و برخی ویلاها و مجموعه های تفریحی بعد از جمع آوری در منطقه کوچه دریای ۳۴ واقع در خیابان آزادی در همجواری دریا و پارکینگ خودروهای مسافران دپو می شود و انگار سرنوشت ساحل خیابان معلّم در انتظار این کوچه است.

نکته آزار دهنده در این باره این است هر بار با لودر به مانند ساحل خیابان معلم بخش گسترده ای از زباله در بستر ساحل با لودر دفن می شود و تپه های شنی اطراف محل موصوف بیانگر این مهم است.

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین