دستگیری بزرگترین باند هک ۶۰۰۰ اکانت اینستاگرام در کشور
دستگیری بزرگترین باند هک ۶۰۰۰ اکانت اینستاگرام در کشور
محمودآباد آنلاین /سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری بزرگترین باند هک ۶۰۰۰ اکانت اینستاگرام در کشور خبر داد.

به گزارش محمودآباد آنلاین ؛ سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد:  درپی مراجعه چند تن از شهروندان  مازندران‌ به مراجع قضائی وانتظامی استان شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری آن‌ها دراینستاگرام اقدام به کلاهبرداری ازآشنایان و دنبال کننده‌ها می‌کند از این رو موضوع در دستورکار پلیس فتا مازندران قرار گرفت.

وی ادامه داد: با ارائه مستندات شکات مشخص شد متهمان با سوءاستفاده از ضعف امنیتی موجود در اکانت آنها، دسترسی به اکانت پیدا نموده و با ارسال پیام‌های جعلی از سایر کاربران تقاضای وجوه می کردند.

سرهنگ خورشاد یادآورشد:، متهمان ساکن قزوین بوده که با هماهنگی مقام قضائی، کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان مازندران طی عملیاتی پیچیده موفق به شناسایی و دستگیری نامبرده شدند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۴۸۵ مالباخته در این پرونده وجود دارد و تعداد شکات نیز در حال افزایش است افزود: متهمان به کلاهبرداری ۳۵ میلیارد ریالی از هموطنان اعتراف نمودند .

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین