دریافت ورودی در سواحل مازندران ممنوع است
دریافت ورودی در سواحل مازندران ممنوع است
محمودآباد آنلاین: مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران گفت: استفاده از دریا برای عموم مردم رایگان است

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران دیشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه مازندران گفت: با دستور رئیس جمهور استفاده از دریا رایگان است و هرگونه اخذ وجه برای ورودی پارکینگ‌ها ممنوع است.

رجبی اعتبار مورد نیاز ناجیان غریق را امسال ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۲۷۰ نجات یافته در سواحل با خدمات جت اسکی داران و قایق داران نجات یافته اند.

او رعایت شئونات اسلامی در سواحل را از دیگر اقدامات اساسی عنوان کرد و گفت: قرارگاه امداد و نجات با ورود نیروی انتظامی و استقرار ۱۵ پست ثابت هلال احمر و ۲۴ آمبولانس اورژانس در سواحل مستقر است.

وی همچنین از راه اندازی قرارگاه عفاف و حجاب در سواحل خبر داد.

متولی دریا هنوز مشخص نیست
مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران تصریح کرد: هنوز متولی اصلی دریا مشخص نیست و با وجود اینکه از سال ۹۳ متولی دریا وزارت کشور است، اما همچنان تولی گری در زمینه دریا معلوم نیست.

رجبی با اشاره به اینکه طرح سازمان عمران و سواحل به مجلس ارائه شد تا بر این اساس متولی واحدی برای دریا و طرح‌های سالمسازی فراهم شود تا در حوزه شهری واگذاری به شهرداری‌ها و در حوزه روستایی نیز واگذاری به روستا‌ها صورت بگیرد.
وی به آزادسازی دریا با دستور رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: تنها در برخی نقاط خاص ساحل دریا آزادسازی نشده است، اما در همه نقاط دیگر حریم دریا آزادسازی شد.
رجبی بر لزوم ایجاد امکانات در همه سواحل و در اختیار قرار دادن پس کرانه‌ها برای سرمایه گذاران حوزه ساحل تاکید کرد و اظهار داشت: با برنامه ریزی استاندار مازندران تا تشکیل سازمان عمران سازمان همیاری و شهرداری از زیر مجموعه معاونت عمرانی متولی دریا و ساحل است. مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران تصریح کرد: افرادی که صاحب طرح تایید شده هستند با بازه زمانی ۱۰ ساله مورد درخواست بیشتر سرمایه گذاران می‌توانند از سال ۱۴۰۲ طرح‌ها را اجرایی کنند.
او گفت: نگاه ما در استان اینستکه طرح‌های دائمی دریا راه اندازی شود چرا که در مازندران در همه فصل‌ها پذیرای مهمان هستیم.
وی خاطر نشان کرد: همه سرمایه گذاران تا زمان تشکیل سازمان عمران از پنجره واحد سازمان همیاری و شهرداری‌ها مجوز‌های لازم را اخذ می‌کنند و به دستور استاندار و با تصویب در شورای تامین ضمانت اجرایی‌های لازم اخذ شده است

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران ادامه داد: پروژه سلمانشهر از طرح‌های تصویبی طرح سالمسازی نیست و ملک شخصی افراد است و ما در حریم ۶۰ متر آزادسازی داریم و برای نمونه طرح فرح آباد ساری که سپاه کربلا آن را اجرا کرده است و طرح سیترا در نوشهر را پیشنهاد می‌کنیم.

او با بیان اینکه قرار شد در جلسه‌ای تصمیم گیری در خصوص اراضی پس کرانه ۶۰ متر با حضور استاندار مازندران، منابع طبیعی و امور آب انجام شود خاطرنشان کرد: بلندمرتبه سازی سرخرود و سلمانشهر امکان اجرای طرح برای بانوان را سلب کرده است.
وی به وجود ۴۷۳ کیلومتر ساحل در مازندران اشاره کرد و گفت:۲۴ شهر در ۱۵ شهرستان از موهبت سواحل دریا برخور دارند و با طراحی نقشه در شهر‌های ساری، چالوس، نوشهر و بابلسر در حریم ۶۰ متر پیاده رو ساحلی برای جلوگیری از پیش روی دریا ساخته شد.
رجبی لزوم اجرای طراحی ساخت و ساز اطراف ساحل را ضروری دانست و از تدوین دستورالعمل ویژه اراضی، پس از ۶۰ متر حریم دریا خبر داد تا سرمایه گذاران بتوانند در فضای تعریف شده امکانات را ایجاد کنند
مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران گفت: قرار شد در ایام تابستان با طرح‌های موقت مدیریت ساحل انجام شود و از پاییز با سرمایه گذاران در خصوص اجرای طرح‌ها مذاکره نماییم.
این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: اگر طراحی دائم با حضور سرمایه گذاران صورت بگیرد نیاز به کسب بودجه و اعتبارات نیست.

  • نویسنده : شقایق ناییجیان
  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و‌سیما