۶۰ پروژه هفته دولت در محمودآباد به بهره برداری می رسد
۶۰ پروژه هفته دولت در محمودآباد به بهره برداری می رسد
محمودآباد آنلاین / فرماندار محمودآباد گفت: به مناسبت هفته دولت ۶۰ طرح عمرانی، تولیدی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۲۰۳ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش محمودآباد آنلاین ، روح الله علیزاده روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه دولت سیزدهم اقدامات ارزشمندی در تمامی مناطق کشور در راستای رفع مشکلات مردم انجام داده است، افزود: بهره برداری از یک هزار میلیارد تومان پروژه فرهنگی، اقتصادی و تولیدی در سطح شهرستان محمودآباد از دستاوردهای دولت مردمی طی یکسال اخیر در شهرستان محمودآباد است.

وی ادامه داد:از اعتبارات سفر رئیس جمهور نیز ۱۷۲ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان محمودآباد مصوب شده است که از این مبلغ تاکنون ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح فیبر نوری در شهرستان تخصیص یافت.

فرماندار محمودآباد مبلغ اعتبار پروژه های هفته دولت محمودآباد را ۲۰۳ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: در هفته دولت امسال علاوه بر۶۰ پروژه که به بهره برداری خواهد رسید، ۱۹ طرح عمرانی نیز با اعتباری بالغ بر ۵۵میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

وی یکی از پروژه های هفته دولت را اجرای طرح هادی در روستاها عنوان کرد و گفت: طرح هادی شامل آسفالت، تعریض و بهسازی معابر در بیش از ۱۴ روستای شهرستان محمودآباد انجام شده است که در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

علیزاده همچنین از افتتاح مجتمع آبرسانی اهلم و ملاکلا در هفته دولت خبر داد و افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد تا بخش اعظمی از مشکلات آب شرب در این منطقه مرتفع شود.

وی توضیح داد: برای برطرف شدن مشکلات آب شرب و بهسازی تاسیسات آبی در شهرستان محمودآباد ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون نیمی از این مبلغ تخصیص یافته است.

نماینده عالی دولت در محمودآباد با بیان اینکه رفع مشکل آب شرب شهرستان در اولویت اول قرار دارد، گفت: تا سال آینده مشکل قطعی آب به طور کامل در شهرستان محمودآباد برطرف خواهد شد.

وی همچنین در خصوص سد لاستیکی سرخ رود گفت: با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار، این پروژه به زودی به بهره برداری خواهد رسید که با بهره برداری این طرح، آب مورد نیاز برای بخش زیادی از اراضی کشاورزی منطقه نیز تامین می شود.

گفتنی است سال گذشته ۱۴ طرح در هفته دولت با اعتباری حدود ۱۶ میلیارد تومان در حوزه های عمرانی، خدماتی و کشاورزی در شهرستان محمودآباد به بهره برداری رسید.

شهرستان محمودآباد با جمعیتی بالغ بر صد هزار نفر و با برخورداری از ۲ نقطه شهری و بیش از ۸۰ روستا در بخش مرکزی مازندران واقع شده است.

به دلیل انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ و شهادت محمد علی رجایی، رئیس جمهور و محمد جواد باهنر، نخست وزیر که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، هفته ای به نام هفته دولت نامگذاری شده که از دوم تا هشتم شهریور است.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین