رسالت ما تبیین فلسفه غدیر و سبک زندگی مردم است
رسالت ما تبیین فلسفه غدیر و سبک زندگی مردم است
محمودآباد آنلاین/ پیش از ظهر امروز، حجت الاسلام تقی زاده امام جمعه بخش سرخ رود در نشست با خبرنگاران به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور گفت : رسالت ما تبیین فلسفه غدیر و سبک زندگی مردم است و دیانت ما عین سیاست ماست.

به گزارش محمودآباد آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین مهدی تقی زاده، خطیب جمعه بخش سرخ رود در نشست با خبرنگاران گفت : خبرنگاران جایگاه بزرگ و عظیمی در جامعه دارند و این جایگاه همانند جایگاه ویژه انبیاء است و برای ارتقا نظام مسئولیت بزرگی بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه برخی از رسانه های غیر رسمی به تخریب چهره ها می پردازند ، افزود : انعکاس خبر و گفتمان بین مردم و مسئولین یک رویکرد از باب رفعت و رحمت است و قلم زدن در انتقاد جزئی از دموکراسی اسلامی است، بنابراین تمامی خبرنگاران باید بر اساس اخلاق مداری و تدین گرایی قلم بزنند.

حجت الاسلام تقی زاده بیان داشت : فرهنگ عمومی باید مانند دبیرخانه عمل کند و قبل از برگزاری جلسات، عناوین آن انعکاس داده شود و به لطف خداوند، فرهنگ عمومی در این مدت جلسات بسیار خوبی را داشته و خدمات ارزنده ای از سوی نهاد این دفتر شکل گرفته است.

تقی زاده با اشاره به بی مهری برخی از مسئولین نسبت به خبرنگاران، تصریح کرد : نگاه مسئولین به حقوق مطالبات خبرنگاران باید به گونه ای باشد که در شأن آنان است.

وی نماز جمعه را یک عرصه دینی برشمرد و ذکر کرد : دیانت ما عین سیاست ماست و این دو در کنار هم مکمل یکدیگرند که با بار علمی و معنوی به واسطه گفته سیره ی اهل بیت، ائمه جمعه باید به عنوان منادیان حقیقی از دین و دردهای آن سخن بگویند.

خطیب جمعه سرخ رود بزرگترین رسالت ائمه جمعه را تبیین فلسفه غدیر و سبک زندگی مردم دانست.

وی با بیان اینکه عدم تدین گرایی و اخلاق علل اصلی استفاده ابزاری از مردم است، اذعان داشت : ائمه جمعه گوش شنوا و زبان گویای دین و مردم هستند بنابراین بزرگترین وظیفه آنان تبیین مسائل دین برای آگاهی بخشی است.

مهدی تقی زاده متذکر شد : مهمترین مشکلات جامعه تغافل جوانان و نبود زیر ساخت در شهر هاست که باید راه حل این مشکلات در شهر افزایش یابد و خبرنگاران هم در کنار ما، وظیفه سنگینی در اطلاع رسانی دارند.

وی ادامه‌ داد : برنامه های شهری باید علاوه بر مسافران و میهمانان، برای تفریح و تفرج مردم شهر هم باشد.

خطیب جمعه بخش سرخ رود در پایان از رسیدگی به فقرا و تهیه ۱۰۰۰ بسته غذایی به منظور اطعام دهی با کمک بخشداری، شهرداری و سپاه انقلاب اسلامی در دهه ولایت خبر داد.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین