قیمت تمام شده مرغ با نرخ مصوب جهاد کشاورزی برابری ندارد
قیمت تمام شده مرغ با نرخ مصوب جهاد کشاورزی برابری ندارد
محمودآباد آنلاین : رئیس اتحادیه مرغ و گوشت و ماهی شهرستان محمودآباد گفت: سرانجام پس از چند روز نوسانات قیمت مرغ و تعطیلی مراکز عرضه مرغ با پیگیری های بعمل آمده به منظور تامین نیاز شهروندان پنج تن مرغ گرم در بازار محمودآباد توزیع شد.

به گزارش محمودآباد آنلاین شهرام طاهری رئیس اتحادیه مرغ و گوشت و ماهی شهرستان محمودآباد در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: متاسفانه قیمت تمام شده مرغ برای فروشگاه های عرضه به صرفه نیست و از طرفی اگر مغازه دار نسبت به تامین و فروش مرغ مورد نیاز بازار اقدام نکند با مشکل مواجه می شود و از طرفی نهادهای نظارتی بجای تشویق اقدام به تعزیر می نمایند.

وی گفت : مرغ در فراینده مرغداری و کشتارگاه به قیمت ۷۸ و یا ۷۹هزار تومان برای عاملیت توزیع فاکتور می شود و وی می تواند ۳% سود برابر قانون برای خود پیش بینی کند و ۱۰ % نیز سود فروش برای خرده فروش پیش بینی شده است و عملاً مرغ در محمودآباد به قیمت ۸۱ هزار تومان به دست شهروندان می رسد.

شهرام طاهری با اشاره به تاکیدات وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر فروش مرغ به قیمت بیش از نرخ مصوب یعنی ۶۳ هزار تومان تخلف و گرانفروشی محسوب می شود گفت: هزینه های تولید و عرضه و تقاضا با هم برابری ندارد و گویی مسئولین جهاد کشاورزی از این موضوع مطلع نیستند.

رئیس اتحادیه مرغ و گوشت و ماهی شهرستان محمودآباد تاکید کرد : افزایش هزینه های تولید و بی مهری مسئولین جهاد کشاورزی به مرغداران و واردات بی مورد مرغ به مانند برنج از ترکیه زمینه های افزایش قیمت را فراهم کرده اند و این در حالی است از متولیان امر انتظار میرود نسبت به حل مشکلات مرغ داران اقدام نمایند در غیر اینصورت شاهد افزایش بی رویه قیمت مرغ خواهیم بود.

وی افزود: در گذشته قیمت مرغ نصف و حتی کمتر از قیمت گوشت قرمز بود ولی در حال حاضر این اختلاف به حداقل نزدیک شده است و خرید و فروش مرغ برای خرده فروشی ها و عمده فروشی ها به علت تعزیر بی مورد به یک ریسک اقتصادی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: در طی یک هفته گذشته بازار مرغ محمودآباد به علت افزایش قیمت خرید فروشگاههای عرضه و عدم توان خرید مصرف کننده و از طرفی اختلاف قیمت فاحش بین نرخ مصوب جهاد کشاورزی با بازار و جریمه بی مورد فروشگاهها و مباشرین از سوی نهادهای نظارتی با تعطیلی ناخواسته همراه بود.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین