تولید سالانه ۱۲ تن عسل به ارزش ۳۱ میلیارد ریال در محمودآباد
تولید سالانه ۱۲ تن عسل به ارزش ۳۱ میلیارد ریال در محمودآباد
محمودآباد آنلاین : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از تولید 12.440 تن عسل بهاره به ارزش 31 میلیارد و یکصد میلیون ریال در زنبورستان های این شهرستان خبر داد.

به گزارش محمودآباد آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی‌زاده اظهار کرد: از دیرباز مردم منطقه از طریق کندوهای چوبی استوانه ای که از تنه درختان ساخته می شد به نگهداری و  پرورش زنبورعسل اقدام می کردند و عسل تولیدی  هم به صورت خود مصرفی و مازاد آن برای فروش و در نتیجه کمک به معیشت خانوار مورد استفاده قرار می گرفت. بنابراین اکثر مردم منطقه با نگاه اینکه زنبورداری حرفه ایست که از نیاکانشان به ارث رسیده به توسعه و پیشرفت آن همت گماردند.از طرفی این موضوع سبب اشتیاق سایرین شده و به تدریج افراد دیگری وارد این صنعت شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد بیان کرد: سالانه ۱۲ تن و ۴۴۰ کیلوگرم عسل مرغوب با ارزش ۳۱ میلیارد و یکصد میلیون ریال در شهرستان محمودآباد تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

هادی‌زاده افزود: از مجموع عسل تولیدی این شهرستان ۱۰ تن ظرفیت صادراتی به خارج از این شهرستان دارد.

وی با بیان اینکه عسل جزء مواد غذایی پرانرژی است که علاوه بر خواص فراوان به عنوان ماده‌ی دارویی، نیز استفاده می‌شود، درمان سرفه، کمک به رفع رفلاکس معده، مسکن زخم‌ها و سوختگی‌ها، رفع بی‌خوابی، رفع ۷ نوع عفونت، پیشگیری از ابتلا به سرطان و جلوگیری از پیری زودرس را از جمله خواص عسل عنوان کرد.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد