تولید بیش از ۲۱ هزار تن پرتقال در محمودآباد 
تولید بیش از ۲۱ هزار تن پرتقال در محمودآباد 
محمودآبادآنلاین:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: پیش بینی می شود امسال 21 هزار و 700 تن پرتقال از باغات مرکبات این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود. 

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی‌زاده با اشاره به آغاز برداشت پرتقال در شهرستان گلوگاه، گفت: پیش بینی می شود امسال ۲۱ هزار و ۷۰۰ تن پرتقال در این  شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

 

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه در این شهرستان ۸۸۵ هکتار باغ مرکبات وجود دارد، ادامه داد: ۶۲۰ هکتار از این سطح باغ پرتقال است که ۴۹۵ هکتار آن بارور و ۱۲۵ هکتار غیر بارور شامل، ارقام فوکوموتو، ناولینا، تامسون ناول و ایتالیایی است.

 

هادی‌زاده با اشاره به اینکه مرکبات ازجمله میوه‌هایی است که باید تا زمان رسیدگی کامل بر روی درخت بماند، خاطرنشان کرد: کیفیت میوه مرکبات، قابلیت انبارداری و مسایل نگهداری بعد از برداشت مرکبات بستگی به عوامل مختلفی مانند زمان برداشت، میزان بلوغ یا درجه رسیدگی میوه دارد.

 

 وی تصریح کرد: برداشت زودهنگام میوه مرکبات قابلیت ماندگاری میوه را به شدت کاهش می‌دهد و برداشت دیرهنگام باعث پایین آمدن کیفیت محصول و آسیب رساندن به درخت می‌شود.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : روابط عمومی جهاد کشاورزی محمودآباد