تولید ۲۵ هزار تنی پرتقال در محمودآباد
تولید ۲۵ هزار تنی پرتقال در محمودآباد
محمودآباد آنلاین : هادی زاده مدير جهاد كشاورزی محمودآباد از پيش بينی توليد 25 هزار تن پرتقال از 850 هكتار باغ‌های اين شهرستان خبر داد.

به گزارش محمودآباد آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی‌زاده با بیان اینکه سطح درختان بارور پرتقال این شهرستان ۸۵۰ هکتار است، گفت: پیش بینی می شود امسال ۲۵ هزار تن پرتقال در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به وجود ۵۰ هکتار باغ های غیر بارور پرتقال در این شهرستان، افزود: تعداد درختان بارور پرتقال در این شهرستان ۴۲۵ هزار اصله و تعداد درختان غیر بارور ۲۵ هزار اصله است.
به گفته این مسوول، پرتقال یکی از قدیمی ترین و پرمصرف ترین مرکبات است و خواص پرتقال بخصوص در تصفیه خون و بسیاری از بیماری‌ها مفید بوده و سرشار از ویتامین‌های B ،C، آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و مس است.
هادی‌زاده با اشاره به بازدید مستمر کارشناسان حفظ نباتات این مدیریت از باغات و سورتینگ ها و نظارت بر عدم استفاده مواد شیمیایی برای رنگ آوری مرکبات و ممنوعیت زود هنگام برداشت مرکبات، اظهار کرد: برای افزایش سطح علمی بهره‌برداران، کارگاه‌های آموزشی مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در روستاهای این شهرستان برگزار و راهکارهای مدیریت و کنترل آفت مگس میوه در باغات، مدیریت تغذیه در باغات، سیکل زندگی مگس میوه مدیترانه ای، روش های تلفیقی مبارزه با آفت و زمان و نحوه مبارزه شیمیایی با آفت در باغات به باغداران ارائه می شود.

  • نویسنده : محمد حسین نعمت پور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین