۳ گزینه اصلی استانداری مازندران مشخص شدند
۳ گزینه اصلی استانداری مازندران مشخص شدند
محمودآباد آنلاین : شنیده ها حاکی از نهایی شدن ۳ گزینه اصلی برای استانداری مازندران دارد . نحوه انتخاب گزینه نهایی برای استانداری مازندران، رویکرد دولت رییسی به آینده این استان را نمایان خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، این روزها در بسیاری از محافل سیاسی و رسانه ای شنیده می شود که شانس گزینه های نظامی و فرماندهان سپاه برای تصدی استانداری های سراسر کشور بیش از دیگران است.

دراین صورت سردار محمد مهدی نژاد نوری معاون کنونی سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح و یکی از ۳ گزینه اصلی استانداری مازندران بخت بیشتری برای انتخاب به این عنوان دارد.

البته نام مهدی نژاد نوری در پرونده هسته ای ایران به واسطه ریاست او بر دانشگاه مالک اشتر وزارت دفاع بارها شنیده شده و ظاهراً هنوز در لیست تحریم ها نیز قرار دارد.

با توجه به سابقه قضایی ابراهیم رئیسی برخی‌ها معتقدند که گزینه های دارای سوابق قضایی به واسطه شناخت رییس جمهور از آنها برای تعیین به عنوان استاندار در اولویت قرار دارند.

همانطور که سید علی احمدزاده از مسئولین سابق تعزیرات حکومتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد شد. از همین رو شفیعی خورشیدی دادستان سابق کرج تلاش مضاعفی در این راستا مصروف داشته و از گزینه های استانداری محسوب می شود

گزینه سوم که برای استانداری مازندران نهایی شده است دکتر عباس زارع نژاد است.

او که از اهالی بهشهر است اکنون مشاور معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما است، ارتباطات نزدیکی با عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و برخی دیگر از اعضاء هیئت دولت دارد.

عباس زارع نژاد که در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی از بهشهر نامزد شده بود نسبت به سایر گزینه های استانداری مازندران سوابق و تجربیات ملی بیشتری دارد و پیش از دولت روحانی ، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت بوده است.

او سال ۸۴ با دکتر باقری لنکرانی به وزارت بهداشت رفت و به دلیل عملکرد مناسب، به توصیه مدیران ارشد صدا و سیما به وزیر وقت بهداشت، در سال ۹۲ نیز مجددا به این وزارتخانه بازگشت.

با توجه به اینکه استان مازندران یکی از ۳ استان اصلی گردشگری کشور است و مسائل عمده این استان ارتباط محکمی با موضوعات فرهنگی و گردشگری دارد، به نظر می‌رسد گزینه ای که در کنار تجربه اجرائی، سوابق فرهنگی بیشتری داشته و با شناخت کامل از بدنه اجرایی دولت، بتواند در ارتباط با وزارت گردشگری و دیگر دستگاه‌های مرتبط مسائل و موانع توسعه ای استان را رفع کند، از نظر مردم برای هدایت استانداری مازندران در اولویت باشد.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان