بیمه ۶۰۰ هکتار شالیزار در محمودآبادی/ پرداخت ۱۰۰ درصدی غرامت به کشاورزان
بیمه ۶۰۰ هکتار شالیزار در محمودآبادی/ پرداخت ۱۰۰ درصدی غرامت به کشاورزان
محمودآباد آنلاین / مدیر جهاد كشاورزي محمودآباد گفت: تاکنون ۶۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان در سال زراعی جدید (۱۴۰۱- ۱۴۰۰) زیر چتر حمایتی صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی زاده با بیان اینکه کشاورزان با بیمه انواع محصولات کشاورزی خیالشان راحت است که اگر حوادثی رخ دهد، خسارت خود را از بیمه دریافت می‌کنند، گفت: شهرستان محمودآباد دارای ۱۷ هزار و ۵۴۵ هکتار زمین شالیزاری است که در سال زراعی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹، ۱۹۵۶ هکتار از اراضی شالیزاری توسط ۱۵۲۴ نفر بهره بردار تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه بدلیل وقوع خسارت ناشی از بارندگی سیل آسا و طوفان در ماهای تیر و مرداد سالجاری در زمان گلدهی و رسیدن ارقام برنج، ۲۸۱ فقره درخواست غرامت از سوی بهره برداران بیمه شده به بانک کشاورزی مرکزی این شهرستان ارائه شد، افزود: اراضی خسارت دیده توسط کارشناسان برآورد خسارت اعزامی از صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان مورد بازدید و بررسی برای تعیین میزان خسارت قرار گرفت که تاکنون ۱۰۰ درصد خسارت دیدگان، غرامت خود را از بانک عامل دریافت کردند.

هادی زاده اظهار کرد: بیمه، یکی از مهم‌ترین ابزار‌هایی است که می‌تواند کشاورزان را به تولید دلگرم و امیدوار کند، زیرا حوزه کشاورزی، بخشی بسیار پرخطری است و در معرض حوادث طبیعی و تنش‌های محیطی زیادی قرار دارد.

وی در پایان گفت: در سال زراعی جدید جدید (۱۴۰۱- ۱۴۰۰) تاکنون، حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان زیر چتر حمایتی صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی محمودآباد