بودجه سالانه با برنامه هاى پنج ساله کشور همخوانى ندارد
بودجه سالانه با برنامه هاى پنج ساله کشور همخوانى ندارد
محمودآباد آنلاین : سعید فرزانه نماینده مردم شهرستانهای نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی : يكى از ضعفهايى كه در بودجه سالانه وجود دارد اين است كه بودجه سالانه با برنامه هاى پنج ساله اقتصادی، اجتماعى وفرهنگى كشور همخوانى ندارد.

به گزارش محمودآباد آنلاین در شرایطی که کشور درگیر بحران کرونا و اقتصاد است ، بحث داغ بودجه ۱۴۰۰ نقل محافل است و با ارجای محمد باقرقالیباف ریس مجلس به کمیسیون برنامه و بودجه و نشست های این کمیسیون برای اصلاح ساختار بودجه این روزها متخصصان بودجه کشور در مجلس شورای اسلامی حسابی درگیر بودجه سال آینده هستند.

اهمیت این کمیسیون در مجلس بر کسی پوشیده نیست و انتظار میرود تا با تلاش نمایندگان مردم در مجلس ساختار بودجه اصلاح شود و با شرایط روز و رفع اشکالات بودجه ایی بتوانیم به آینده خوش بین باشیم.

سعید فرزانه نماینده مردم فهیم شهرستانهای نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی روز گذشته طی سخنانی در کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به برخی مشکلات بودجه کشور ، خواستار اصلاح و  تغییر برخی اشکالات بودجه ایی شد.

وی گفت: ساختار بودجه کشور نیاز به اصلاح جدی دارد چرا که بودجه سالانه باید ما را به اهداف برنامه پنج ساله که شامل : افزایش تولید و رشد اقتصادى ،کاهش نرخ تورم و کاهش نرخ بیکارى است برساند ولی این مهم تاکنون اتفاق نیفتاده و با ایده آل ذهنی ما فاصله دارد.

عضو کمیسیون برنامه ریزی مجلس گفت: زمانى بودجه کشور اصلاح مى شود که وابستگى به نفت نداشته باشد و کلیات اقتصاد مقاومتی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است در کشور تحقق پیدا کند.

گفتنی است سعید فرزانه با توجه به سابقه و حضور در راس کمیسیون برنامه و بودجه در استان مازندران در سال های نه چندان دور ، آشنایی مناسبی نسبت به امور اقتصادی و بودجه های سالانه کشور دارد و امیدواریم با توجه به تخصص ایشان در این حوزه ، بودجه سال ۱۴۰۰ بتواند مشکلات اقتصادی کشور را کاهش دهد.

 

 

  • نویسنده : رضا اکبری
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین