با تدبیر مدیران محلی مشکل چندین ساله زباله محمودآباد حل شد
با تدبیر مدیران محلی مشکل چندین ساله زباله محمودآباد حل شد
محمودآباد آنلاین : در حالی که شهر محمودآباد بیش از چهار دهه است که از مشکل دپوی زباله در ساحل رنج می برد ، به مناسبت دهه مبارک فجر و در فاصله کمتر از 50 کیلومتری محمودآباد ، مجتمع مرکز مدیریت پسماند الیمالات شهرستان نور با ظرفیت ۲۵۰ تن زباله ، با همکاری سرمایه گذار بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید که تحقق این دستاورد مهم را به شهروندان فهیم شهرستان نور و مدیران دلسوز این شهر تبریک عرض می نماییم.

اما نکات جالب این پروژه ایرادات ارزشمند سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در آیین افتتاح و بهره برداری این پروژه بود که گفت: شهرداری‌ها نباید منتظر اعتبارات دولتی باشند و اعتبارات دولتی محدود است هرچند درآمد حاصل از طرح مولدسازی به شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد ولی به شهرداری‌هایی که درآمد بیشتری دارند بیشتر کمک می‌کنیم .

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه شهرداری‌ها در خط مقدم جذب سرمایه‌گذار قرار دارند ، افزود: شهرداری که در یک شهر برخوردار فعالیت می‌کند توان درآمدزایی نداشته باشد باید برکنار شود.

نکته تامل برانگیز این است تنها چهار روز بعد از افتتاح این پروژه ،  صبح امروز شهرداری محمودآباد با به آتش کشیدن زباله های دپوشده در ساحل و در تدبیری جالب به مشکل زیست محیطی که سالهاست شهر با آن دست و پنجه نرم می کرد پایان داد و امید می رود با افزایش میزان شعله های آتش ، بخش گسترده ای از زباله  های دپو شده و مدفون در این نقطه از بین رود.

در خاتمه ضمن قدردانی از اهتمام کلیه مسئولین متولی ، فقط یک سوال از استاندار محترم مازندران داریم که آیا شهر ساحلی محمودآباد که به زعم فرماندارش ،  نگین شهرهای ساحلی استان مازندران است جزء شهرهای برخوردار محسوب می شود یا کم برخوردار و یا اصلا محروم ؟؟ و با عنایت به فرمایشات حضرتعالی شهروندان محمودآبادی باید منتظر چه اتفاقی باشند؟ جابجایی زباله به نور ؟ یا جابجایی ….؟!

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین