بارش باران و کاهش دما در انتظار محمودآبادی ها
بارش باران و کاهش دما در انتظار محمودآبادی ها
محمودآباد آنلاین : رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: هوای استان مازندران از اواخر روز یکشنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۱ تا صبح جمعه ۲۳ دی ماه با تقویت سامانه بارشی، سرد و یخبندان پیش بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه اینکه بارندگی تا صبح چهارشنبه در استان ادامه دارد، اما هوای سرد تا پایان هفته ماندگار است.
در این گزارش همچنین مناطق اثر در این شرایط جوی ساری، کیاسر، گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، بیشه بنه هزارجریب، سوادکوه، آلاشت، سوادکوه شمالی، بابل، شیاده بندپی، بابلسر، فریدونکنار، سیمرغ، جویبار، قائمشهر، آمل، رینه، محمودآباد، نور، بلده، چالوس، سیاه‌بیشه، نوشهر، عباس آباد، کلاردشت، تنکابن و رامسر اعلام شد.

اثرات مخاطره آمیز این توده هوا؛ یخبندان، آبگرفتگی در شهر‌های غربی و در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی کاهش دید، بارندگی و احتمال ریزش سنگ در جاده‌ها پیش بینی شده است.

توصیه شده است رانندگان در تردد جاده ای، تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند، کوهنوردان از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز کنند و کشاورزان اقدامات لازم برای گلخانه‌ها، دامداری‌ها، موتوری‌ها باغات مرکبات و نهال‌های جوان صفحه جویی در مصرف گاز توصیه شده است.

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح نارنجی، هرگونه فعالیت دریایی در این استان را از اوایل وقت روز یکشنبه تا پیش از ظهر روز سه شنبه هفته جاری، ناامن اعلام کرد.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که با نفوذ سامانه پر فشار سرد بارشی و عبور موج متناوب موج از تراز میانی جو، دریای خزر از فردا یکشنبه با وزش باد نسبتا شدید و گاهی شدید مواج و برای فعالیت‌های دریایی ناامن می‌شود.

طبق این پیش بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در اوایل وقت یکشنبه تا صبح دوشنبه بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۵ متر بر ثانیه پیش‌بینی شده است که این امر باعث شکل‌گیری امواج سه متری در مناطق نزدیک و دور از ساحل خواهد شد.

هواشناسی مازندران همچنین هشدار داد که از صبح دوشنبه تا پیش از ظهر روز سه شنبه بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۸ متر بر ثانیه پیش بینی شده است که این امر باعث شکل گیری امواج چهار متری در مناطق نزدیک و دور از ساخل خواهد شد.

هواشناسی در این اخطاریه هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن شناور‌های سبک، متوسط و نیمه سنگین، باعث پاره شدن تور‌های صیادی بویژه تور‌های صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت‌های صیادی خواهد شد.

اختلال در فعالیت‌های بندری و تخلیه و بارگیری از دیگر پیامد‌های این سامانه جوی ناپایدار در دریای خزر عنوان شده است.

در این اخطاریه توصیه شده تا مسافران و علاقه‌مندان به دریا طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین