خاموشی اجباری در برخی اداره‌های مازندران
خاموشی اجباری در برخی اداره‌های مازندران
محمودآباد آنلاین : مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با اشاره به اینکه مدیریت مصرف برق شامل تمامی بخش‌های خانگی، تجاری، صنعت و اداره‌ها می‌شود گفت: مصرف برق ادار‌ها امسال روزانه به طور ویژه و با نصب کنتور هوشمند کنترل می‌شود.

حسینی کارنامی افزود: تاکنون برق اداره‌های شهرستان‌های فریدونکنار، بابلسر و ساری به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف قطع شده است.

او گفت: براساس مصوبه هیئت دولت، ادارات باید مصرف برق خود را ۳۰ درصد در ساعات کاری کاهش دهند و در صورتی که مصرف خود را کاهش ندهند، در مرحله نخست اخطار دریافت می‌کنند و در صورت رعایت نکردن، برق ادار‌های پرمصرف قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران افزود: این اقدامات به منظور تامین پایدار برق مشترکان خانگی و تداوم روند تولید ادامه خواهد یافت و به همین دلیل، ادارات باید پس از پایان ساعات کاری نسبت به خاموشی سیستم‌های سرمایشی و روشنایی‌های غیر ضروری اقدام کنند.

حسینی کارنامی با بیان اینکه تاکنون در بخش خانگی و تجاری خاموشی نداشتیم ادامه داد: اگر روند مدیریت مصرف برق در همه بخش‌ها رعایت شود امسال شاهد خاموشی در بخش خانگی و تجاری نخواهیم بود.

او گفت: شرکت توزیع برق مازندران حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک دارد که از این تعداد ۷۵ درصد آن خانگی است که از این تعداد فقط هشت درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند.

شرکت توزیع برق مازندران حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک دارد که از این تعداد ۷۵ درصد ان خانگی، ۶ درصد کشاورزی، و کمتر از یک درصد را مشترکین صنعتی تشکیل می‌دهند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما