امروز و فردا گرم و آفتابی، پنجشنبه و جمعه سرد و بارانی
امروز و فردا گرم و آفتابی، پنجشنبه و جمعه سرد و بارانی
محمودآباد آنلاین : کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران از تقویت دو سامانه کاملا متفاوت گرم و سرد تا آخر این هفته در استان خبر داد.

به گزارش محمودآباد آنلاین ، فرجی گفت: امروز و فردا (سه شنبه و چهارشنبه) با شکل گیری و تقویت جریانات گرم و بدو بارش جنوبی در مازندران، شاهد آسمان نیمه ابری، افزایش محسوس دمای ۶ تا ۱۲ درجه سانتیگراد، وزش باد گرم شدید در دامنه‌ها و ارتفاعات استان هستیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران با بیان اینکه دمای هوای استان در برخی مناطق به ۲۸ تا ۲۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید توصیه کرد: از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری و نسبت به مقاوم سازی سازه‌های موقّت، تابلوی تبلیغات و پوشش گلخانه‌ها اقدام شود.

فرجی افزود: اواخر چهارشنبه با ورود سامانه سرد، مرطوب و بارشی از غرب مازندران، تا ظهر پنجشنبه این سامانه همراه با کاهش دمای ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد، مناطق مرکزی و شرقی استان را در برمی گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به بارش برف، لغزندگی جاده‌ها و پیش بینی اختلال در تردد خودرو‌ها از پنجشنبه شب به روز جمعه تصریح کرد: این سامانه بارشی از ظهر جمعه به تدریج از نواحی شرقی استان خارج شده و اوایل هفته آینده جوّی پایدار همراه با آسمان آفتابی را در مازندران شاهد خواهیم بود.

فرجی گفت: دریای خزر امروز با موج کوتاه همراه است.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران