ادامه بارش باران در مازندران/ مردم مراقب باشند
ادامه بارش باران در مازندران/ مردم مراقب باشند
به گزارش محمودآباد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران گفت: بارش شدید باران که از دیشب در مازندران آغاز شده تا امشب ادامه دارد.

تاکامی افزود: بیشترین میزان بارندگی از دیشب تاکنون از بورخانی سوادکوه به میزان ۱۰۱ میلیمتر، میان لات رامسر ۶۱ میلیمتر، سنگ پشت رامسر ۵۹ و رامسر ۵۶ میلیمتر گزارش شد.

وی تصریح کرد: از اواخر امروز شنبه ۷ مهر از میزان ناپایداری‌ها کاسته می‌شود.

کارشناس هواشناسی مازندران به مردم و مسافران توصیه کرد: از اسکان و بیتوته در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و برپایی چادر در پارک‌ها و جنگل‌ها پرهیز خودداری کنند، برای لایروبی رودخانه‌ها و پل‌ها اقدام شود، در بخش کشاورزی برای جلوگیری از خسارت، تمهیدات لازم اندیشیده شود و دامداران هم به خاطر صاعقه از چرای دام در حاشیه و دامنه نواحی مرتفع خودداری کنند.

تاکامی به کوهنوردان هم توصیه کرد به هیچ عنوان راهی کوه نشوند و فعالیت‌های دریایی و قایقرانی در دریا هم ممنوع است. گلخانه داران و دامداران هم برای جلوگیری از خسارات احتمالی، تمهیدات لازم را بیندیشند.

کارشناس هواشناسی مازندران تصریح کرد: روز‌های یکشنبه ۸ مهر و دوشنبه ۹ مهر بارش‌های پراکنده را در استان داریم.

به گفته تاکامی روز‌های سه‌شنبه ۱۰ و چهارشنبه ۱۱ مهر جو استان پایدار همراه با افزایش دما می‌شود که روز چهارشنبه افزایش دما محسوس‌تر است.

وی خاطر نشان کرد: دریا امروز مواج است و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران