یک روز برای تاریخی پر افتخار و ماندگار
یک روز برای تاریخی پر افتخار و ماندگار
حسین توکلی قهرمان المپیک۲۰۰۰ سیدنیِ استرالیا به عنوان تنها دارنده مدال طلای المپیک در شهرستان محمودآباد و غرب مازندران، دست به قلم برده تا سیاهه‌ای پیشکش این پهلوان، قهرمان ملی و اسطوره دهه ۷۰ کنیم.

به گزارش محمودآباد آنلاین؛ در شهر کوچک و ساحلی محمودآباد، در جنوبی ترین ساحل دریای خزر دو اخوی یک ‌کارگاه ساخت موزاییک و بلوک ساختمانی را به نام‌خود تاسیس کردند.‌

کارشان از صبح زود تا شامگاه کار در کارگاه بود تا پاسخگوی نیازهای مادی خانواده های خود باشند.

یکی از برادرها شب ها تا بامداد نیز به جهت عائله بیشتر کار می کرد تا رفاه بیشتری برای همسر و فرزندان خود فراهم آورد.

قربان(پدر) و همسرش خانم طلعت رحیمی (مادر)روز بیستم دی ماه ۱۳۵۶ صاحب آخرین فرزند که یک پسر بود شدند.فرزند پنجم خانواده بود و قبل از او دو پسر و دو ‌دختر از قربان و طلعت به دنیا آمده بودند.

حسین نامی بود که برای نوزاد آخر خانواده در نظر گرفته شد.

آری او حسین بود پسری که قهرمانیش برای همیشه در تاریخ ورزش ایران و جهان سالهای سال نقل محافل خواهد بود، آری او حسین توکلی پهلوان نامی ایران است.

آن شب رویایی مگر فراموشمان می شود، شبی که حسین توکلی روی صحنه مسابقات وزنه برداری بازی های المپیک سیدنی رفت،رقابت جذاب و پر هیجان دسته ۱۰۵ کیلویی ها در سیدنی به اوج خود رسید.

در آن شب به یاد ماندنی توکلی در سن ۲۲ سالگی و پس از ۳۲سال ایران را در رقابت های ‌وزنه برداری المپیک صاحب مدال طلا کند.

مدال طلای توکلی برای کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۰۰سیدنی پر اهمیت بود چرا که وی موفق شد طلسم عدم کسب مدال کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۰۰ را با کسب یک مدال با ارزش طلا بشکند و این نوع بهترین شروع کاروان ورزش ایران برای کسب مدال طلاهای بیشتر در این دوره از بازیهای المپیک تابستانی بود.

در هر صورت حسین توکلی وزنه ای بزرگ در ورزش ایران به شمار می رود کسی که به حق خود پس از کسب مدال طلای المپیک ‌نرسید و یکی از حسرت های بزرگ خود را مدال شجاعت می داند،مدالی که انتظار می رفت پس از کسب مدال طلای ایران پس ار ۳۲سال به وی اهداء گردد،اما این اتفاق نیفتاد. ولی پهلوان تو بدان، مدال شجاعت تو در قلب این‌مردم ،پدران و مادران،برادران و خواهران سرزمینت حک شده است.

پهلوان نامی ایران امروز وارد ۴۴سالگی شد .از ته دل آرزو‌ می کنیم همیشه پاینده و برقرار باشی.

  • نویسنده : محمد اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین