احتمال بروز یخبندان در مازندران
احتمال بروز یخبندان در مازندران
محمودآبادآنلاین:مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نسبت به احتمال یخبندان و بروز خسارت به بخش های مختلف در استان هشدار داد.

حسینعلی محمدی با اشاره به نفوذ سامانه سرد و بارشی و کاهش محسوس دما در استان اظهار داشت: به دلیل قرارگرفتن در خط پایانی گازرسانی احتمال افت فشار گاز در استان وجود دارد.

وی با اظهار اینکه دمای هوا در استان به صورت محسوسی کاهش یافته است، افزود: پیش بینی می‌شود در ارتفاع بالای ۳۰۰ متر شاهد بارش برف در استان باشیم و پیش بینی‌ها لازم برای مقابله با خسارت‌های احتمالی صورت گرفته است.

محمدی یادآور شد: احتمال یخبندان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه حتی در دشت و جلگه استان وجود دارد از این رو باید تمهیدات لازم برای مقابله با بحران در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی صورت گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران تصریح کرد: متأسفانه طی سال جاری میزان بارندگی و منابع آبی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد کاهش یافته واین مسئله ناشی از پدیده تغییر اقلیم است.

وی گفت: طی چند روز آینده ۸۰ درصد مناطق مختلف کشور دمای منفی صفر را تجربه می‌کنند و استان مازندران نیز از آن مستثنی نیست.

محمدی ناترازی بین تولید و مصرف گاز را از جمله دغدغه‌ها برشمرد و گفت: در حال حاضر منابع گازی استان از خطوط مختلف از جمله گلوگاه – دامغان تأمین می‌شود و با توجه به ناترازی احتمال افت فشار گاز در استان وجود دارد.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : خبرگزاری مهر مازندران