آقای شهردار !!! قول دریا دادی ، کمی برای دروغ سیزده زود نبود؟
آقای شهردار !!! قول دریا دادی ، کمی برای دروغ سیزده زود نبود؟
محمودآباد آنلاین : تملک و تخریب ملک ساحلی ، تملک و تخریب بنای بانک قوامین ، جابجایی تلویزیون شهری ، جابجایی تمامی کانکس های مستقر در سه راهی شهر ، جابجایی اِلمان های سنتی نوروز سالهای گذشته ، همگی گواه بر تلاش و اتفاقی نو و تحول در مدیریت شهری همزمان با تحول طبیعت داشت.

تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز و افزایش تورم و فشار اقتصادی حاکم بر جامعه باعث شد ، امسال به نسبت سالهای قبل شاهد حضور مسافران زیادی نباشیم و اغلب افراد حاضر یا گذری هستند و یا خوش نشینانی که خانه دوم دارند و دوباره به شهر بازگشتند.

به گزارش محمودآباد آنلاین ؛ چندی پیش شهردار محمودآباد در آیین تخریب ساختمان سابق بانک قوامین و بازگشایی سه راهی شهر از عزم جدی شهرداری و پروژه ویژه این سازمان برای عیان سازی دریا از سه راهی شهر خبر داد و این نوید را داد تا هر مسافر و شهروندی از مرکز شهر به ساحل محمودآباد دید داشته باشد و تحقق این پروژه عمرانی تقریباً ۳۰۰میلیارد ریال بار مالی برای شهرداری دارد.

خیلی واقع بینانه باید گفت: امسال در سه راهی شهر ، محلی که بازگشایی شده بود (پارکینگ مرکزی ) برنامه های نوروزی زیبایی برگزار شد ، گل آرایی ، نور افشانی ، ریسه بندی ، احیای فضای سبز پارک ، رنگ آمیزی جداول ، اهدای سبزه و بسته نوروزی به مسافران ، همگی نوید احسن الحال را برای شهر داشت و باید به سهم خودم از این همه تلاش تقدیر و تشکر کنم.

بطور اتفاقی در چهارمین شب بهار ۱۴۰۲ حوالی ساعت ۲۳ از سه راهی شهر عبور می کردم و تابلویی در ابعاد ۴×۳ با فونت تیتر که روی آن درج شده بود : چادر زدن و اسکان در پارک ممنوع ! توجه ام را جلب کرد.

درست مسیری زیبا که به دریا ختم می شد ، حجم چادرهای رنگارنگ بنا شده و بی توجهی و عدم تمکین مسافران به تابلوی نصب شده از سوی شهرداری محمودآباد باعث شده بود تا مرکز شهر بیشتر شبیه به مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی باشد و چهره کریه المنظری رو به شهر بخشیده بود و همه ی تلاش های این مدت ختم به چادرهای رنگی و خودروهای زیاده پارک شده و زباله ای که پارکینگ را محاصره کرده بودند ، شده بود.

سوال اینجاست : آیا نمی شد از نیروهای خدمات شهری ، فضای سبز یا با بکارگیری نیروهای همیار پلیس از شرکت انتظام بصورت شیفتی در این ایام از برپای چادر ممانعت کرد تا هم فضای سبز پارک و بهسازی منطقه و همه ی تلاش های صورت گرفته از بین نرود ؟

شهرداری محمودآباد در ایام تابستان سال گذشته در منطقه خط آهی فضایی را برای برپایی و استقرار چادر مسافران پیش بینی کرده بود ولی عدم دسترسی به مرکز شهر و خدمات شهری و امکانات جانبی باعث شد زیاد مورد استقبال مسافران قرار نگیرد ، ولی همین موضوع تابستان هم برای عزیزان تجربه نشد و امسال هم همان نطقه برای استقرار چادر پیش بینی شد ولی باز مسافران در پیاده روهای خیابان های اصلی شهر ، پارکینگ سه راهی شهر و ساحل اقدام به برپایی چادر و اقامت شبانه نمودند.

در این یادداشت قصد توهین به افرادی که اقامت در چادر را برای سپری نمودن تعطیلات انتخاب نمودند را ندارم ولی انتظار می رفت مدیریت شهری گروه انضباط شهری را مسئولیت می داند تا جدی تر با این موضوع برخورد کنند و مسافران عزیز را در نقاط دیگری از شهر که مورد اقبال عمومی و امکانات جانبی است استقرار پیدا کنند.

قطعا در سایر شهرهای توریستی کشور نیز چه در تعطیلات عید و چه در تعطیلات تابستان به هیچ مسافری اجازه برپایی چادر در مناطق شهری و پارک ها و فضای سبز داده نمی شود ولی به علت سوء مدیریت مسافران در محمودآباد برای برپایی چادر از آزادی عمل بیشتری برخوردار هستند و اراده ای برای مقابله با این ناهنجاری های شهری وجود ندارد.

ای کاش مسئولین متولی در این بخش که بارها اعلام کردند محمودآباد آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است ، تدابیر بهتری را اتخاذ می کردند تا مسافران با قیمت های نجومی اجاره خانه مسافرها و هتل و … روبرو نمی شدند و بجای چادر در هتل و مسافرخانه ها اقامت داشتند و شهروندان هم با چالش ترافیک ، عدم جمع آوری زباله ، قطع و کمبود آب ، مشکل خرید نان ، افزایش قیمت اقلام مصرفی روزانه خود مواجعه نمی شدند.

نیک بهتر از هر کسی می دانم هیچ یک از مدیران شهری تاب انتقادپذیری را ندارند و به موضوعاتی که رسانه ها اعلام می کنند اعتنا و اهتمام و توجه ندارند ، ولی ای کاش دلتان برای نیروهای پاکبان خودتان بسوزد که از یک ماه قبل در پویش نوروزی محلات تمام شهر را خانه تکانی کردند ولی در حال حاضر چه در بستر ساحل و چه در مناطق عمومی شهر زباله سر ریز شده و روز از نو روزی از نو

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین