اجرای طرح روستای بدون بیکاردر دو روستای شهرستان محمودآباد
اجرای طرح روستای بدون بیکاردر دو روستای شهرستان محمودآباد
محمودآباد آنلاین: گل محمدی مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران: طرح روستای بدون بيكار در دو روستاي وازيك و اسكنده شهرستان محمودآباد اجرایی شده است.

صلاح گل محمدی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: اجرای طرح روستای بدون بیکار در مازندران به صورت پایلوت بوده که تاکنون در دو روستای شهرستان محمودآباد و یک روستا در شهرستان نور اجرایی شد.

وی ادامه داد : در این طرح طبق نقشه بیکاری و ظرفیت هر روستا، سرمایه گذاری می شود تا نه تنها ظرفیت روستاها تقویت شود، بلکه کاهش بیکاری را نیز شاهد باشیم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران گفت : در این طرح ابتدا اولویت با تحصیل کرده ها و همچنین مشاغل و طرح های اقتصادی است که با زیستبوم روستا همخوانی دارد و به طور طبیعی در مازندران کشاورزی ، دامداری و تولیدات گلخانه ای معمولان اولویت ماست.

وی افزود : طبق پایش و بررسی‌های انجام شده و همچنین اعلام مسئولان این سه روستا ، در حال حاضر هیچ بیکاری در آنجا وجود ندارد که نشان از موفقیت طرح روستای بدون بیکار در مازندران دارد.

گل محمدی اظهار داشت: سرمایه گذاری در این طرح از سوی صندوق کارافرینی امید و همچنین صندوق توسعه ملی انجام می شود و محدودیتی برای طرح های اقتصادی متناسب با شرایط روستا وجود ندارد.

گل محمدی افزود : تا کنون برای اجرایی شدن طرح روستای بدون بیکار و هر روستا یک محصول بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شد که از طریق صندوق خرد محلی با مدیریت اهالی روستاها تزریق می شود.

وی نظارت بر صندوق محلی جهت جلوگیری از انحراف را لحظه‌ای و برخط توصیف کرد و گفت : تمامی اعتبارات اشتغال و طرح های اقتصادی به صورت لحظه ای بررسی و فرآیند کار تحت نظر است.

شهرستان محمودآباد  بیش از صد هزار نفر جمعیت دارد که نرخ بیکاری دران حدود ٩ درصد است .

این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و سرخ رود و ۸۵ روستا می باشد.

  • نویسنده : شقایق نائیجیان
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین