آرمان شهری که قولش را به ما دادی کجاست؟
آرمان شهری که قولش را به ما دادی کجاست؟
محمودآباد آنلاین : شب گذشته حوالی ساعت 1 بامداد تصاویری از سوی شهروندان به پایگاه خبری محمودآباد آنلاین ارسال شد که حاکی از سوزاندن زباله ها در مرکز دپوی ساحلی زباله محمودآباد داشت.

به گزارش محمودآباد آنلاین : بنا به اعلام مسئولین شهرستان محمودآباد در ایام تعطیلات عید نوروز ، مسافران زیادی به شهرستان سفر کردند و حجم زباله تولیدی به نسبت سایر روزهای سال به دو برابر افزایش یافته است.

مهدی اختیاری شهردار محمودآباد نیز طی سخنانی در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان محمودآباد اعلام کرده بود : زباله های محمودآباد روزانه در سه شیفت جمع آوری می شود و خبرهای نشر داده شده در خصوص مشکلات زباله و عدم جمع آوری آن کذب است.

پایگاه خبری محمودآباد آنلاین در این مدت در قالب دو گزارش جامع به این موضوع پرداخت و تصاویر مستندی برای صحه گذاشتن بر این ادعای خود مبنی بر عدم جمع آوری زباله در شهر محمودآباد منتشر کرد.

در حالی که موضوع زباله محمودآباد و دپوی آن در نزدیکی ساحل و بوی تعفن آن از فاصله ای دور به مشام هر فردی میرسد و نیاز به اشاره ندارد و دیگر هیچ رسانه ای داخلی و حتی خارجی نمانده که به آن اشاره کند و مردم هم دیگر از کوتاهی و عدم اراده لازم برای حل این معضل چهار دهه شهر محمودآباد خسته شدند.

سوال اینجاست ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه می شود تا سه راهی شهر محمودآباد مسیر به ساحل آزاد شود آیا همان اراده وجود ندارد تا این معضل چندین ساله را حل کند؟

بنا به برخی اخبار واصله غیر رسمی مبنی بر اینکه زمین دپوی زباله موقت شهر محمودآباد که به ظاهر موقت است و در واقع دائمی شده است مالیکت ملک برای اداره راه و شهرسازی است و حتی ساختمان جدید این اداره در ابتدای ملک بنا شده است ولی بخاطر بوی زباله و مشکلات ایجاد شده ، این اداره نسبت به انتقال به مکان تازه ساخت اقدام نمی نماید و از طرفی گفته می شود با جمع آوری کامل زباله های دپو شده در آن منطقه مالک قطعا اقدام به باز پس گیری ملک خود خواهد کرد و این در حالی است که به شهروندان وعده احداث پارک ساحلی در محل دپوی زباله را داده بودند.

سوال بعدی اینجاست ؛ آیا شهرداری ترس از تخلیه کامل زباله را دارد که زباله و زمین را با هم از دست بدهد؟ بارها در مورد هزینه های زیاد انتقال زباله شنیدیم ، آیا نمی شود کارخانه کمپوست و زباله سوز در محمودآباد با هزینه سالیانه جابجایی آن احداث کرد؟ همواره زمین و موقعیت سوق الجیشی محمودآباد و بافت کشاورزی بهانه مدیران شهری بود ، آیا دریا که مهمترین سرمایه گردشگری و اقتصادی شهر است برایشان مهم نیست؟

سوزاندن زباله و درج خبر از این معضلات شهری که برگرفته از کوتاهی مدیریت شهری است همگی موضوعاتی است که بارها و بارها اشاره شده و هیچ مدیری بطور جدی به آن توجه نمی کند و شک نداریم در خاتمه بار اجتماعی و حقوقی کوتاهی عزیزان متوجه رسانه هاست و اطمینان داریم که بجای حل موضوع خبرنگار و رسانه می شوند عامل شایعه و تشویش اذهان عمومی و مقصر این ماجرا

و در خاتمه باید اشاره کرد به شعر زیبای فاضل نظری که می گوید :

ما به گرد خویش میگردیم آه ای ساربان !

آرمان شهری که قولش را به ما دادی کجاست؟

 

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین