ضرورت الکترونیکی شدن ارتباط سازمان ثبت احوال با سایر دستگاه‌ها
ضرورت الکترونیکی شدن ارتباط سازمان ثبت احوال با سایر دستگاه‌ها
محمودآباد آنلاین/ رئیس سازمان ثبت احوال در جلسه شورای راهبردی این سازمان بر الکترونیکی شدن ارتباط سازمان ثبت احوال کشور با سایر دستگاه‌ها تاکید کرد.

هاشم کارگر، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال در جلسه شورای راهبردی این سازمان با تاکید بر اینکه مدیران ستادی باید همواره در کنار ادارات کل ثبت احوال استان‌ها باشند، گفت: بخش‌های ستادی سازمان در قبال انجام بهینه امورات در ادارات کل استان‌ها مسئول و وظیفه پیگیری و همراهی با آنان را دارند.

وی ادامه داد: سازمان باید یکپارچه عمل نماید و به هیچ وجه تفاوتی بین ستاد و استان وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی و برای رفاه حال شهروندان، مدارک هویتی افرادی که قصد سفر زیارتی اربعین دارند باید سریعتر صادر شود، گفت: این امر به استان‌ها نیز ابلاغ شده تا شاهد تسریع در امور باشیم و افراد بدون دغدغه در مراسم حضور یابند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: ثبت نام و دریافت کارت ملی هوشمند باید از طریق دفاتر پیشخوان صورت گیرد و شاهد انبوه کارت ملی هوشمند در ادارات نباشیم و در این راستا باید نظارت شود.

دکتر کارگر در خصوص اقدامات لازم جهت پایداری سیستم‌ها و نظارت مستمر بر این امر تاکید کرد و افزود: حوزه فناوری باید در این زمینه بسیار فعال بوده و همواره تلاش نماید تا سیستم‌ها و سامانه‌های مورد استفاده از پایداری لازم برخوردار باشند.

وی با اشاره به اختیارات مدیران، گفت: باید از اختیارات در مسیر قانونی خود استفاده شود و کمیته‌ها و شورا‌های سازمانی در جهت تسریع امور و ارائه خدمات بهتر و جامع‌تر به شهروندان از اختیارات خود استفاده کنند و از تصمیمات بدون در نظر گرفتن مقررات و مصالح سازمان جلوگیری نمایند.

وی در پایان بر هماهنگی و تسریع در صدور کارت‌های هوشمند ملی باقیمانده تاکید کرد

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان