درمان آنفلوانزا چگونه است؟
درمان آنفلوانزا چگونه است؟
محمودآباد آنلاین : متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل می گوید برای درمان آنفلوانزا نیاز به دریافت آنتی بیوتیک، داروی تزریقی و سرم نیست.

دکتر بابازاده متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: دوره بیماری آنفلوانزا با درمان‌های نگه‌دارنده ظرف ۷-۵ روز طی شده و نیاز به مصرف هیچ آنتی‌بیوتیک و یا داروی تزریقی و سرم‌درمانی نیست.

او  با بیان اینکه افراد مبتلا به آنفلوآنزا با استراحت در منزل، نوشیدن مایعات کافی و دریافت داروهای ضد دردهای عضلانی بهبود می‌یابند،افزود:علائم این بیماری شامل تب و لرز، سرفه، گلودرد، گرفتگی بینی، سردرد، بدن‌درد، خستگی و علائم گوارشی است که تقریباً با علائم بیماری کووید هم‌پوشانی دارد.

بابازاده ادامه داد: برخی علائم آنفلوانزا با سرماخوردگی نیز مشترک است ولی شروع ناگهانی، تب بالاتر و طولانی‌تر، بدن درد شدید، لرز و ضعف شدیدتر، عطسه و آبریزش بینی کمتر و گلودرد و سردرد بیش‌تر ، تفاوت آنفلوانزا با سرماخوردگی است.

متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه عامل اصلی عفونتهای تنفسی ویروسها هستند و نیازی به مصرف داروهای آنتی بیوتیک نیست، گفت: بیماران در صورت وقوع تنگی نفس، درد و فشار قفسه سینه، ضعف پیش‌رونده و تب مداوم به متخصصین عفونی مراجعه  کنند.

او افزود: ویروس آنفلوانزا هنگام سرفه، عطسه و صحبت کردن به دیگران منتقل می‌شود به همین دلیل شستشوی دست ها، رعایت آداب بهداشتی در زمان عطسه و سرفه، استفاده از ماسک، خودداری از دست دادن با افراد بیمار از راه‌های پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا است.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین