۱۲۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد بیمه شد / پایان خرداد آخرین مهلت
۱۲۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد بیمه شد / پایان خرداد آخرین مهلت
محمودآباد آنلاین / مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: تاکنون ۱۲۰۰ هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی زاده گفت: در حال حاضر بیمه به عنوان یک ابزار مناسب مدیریت ریسک، تنها راهکار حفاظتی از کشاورزان در برابر حوادث غیر مترقبه و جبران کننده بخشی از خسارات وارده احتمالی است که می تواند کشاورزان را به تولید دلگرم و امیدوار کند.

 

هادی زاده با تأکیدبر ضرورت افزایش و گسترش پوشش بیمه‌ای در بخش کشاورزی، افزود: علیرغم عدم استقبال مناسب بهره برداران از مقوله بیمه، توسعه سطح بیمه محصولات کشاورزی از سیاست ها و اولویت های این مدیریت بوده و سعی شده با تمرکز فعالیت های آموزشی ترویجی در این راستا گامی موثر برداشته شود.

 

وی بر اهتمام و تعهد کارشناسان پهنه در اطلاع رسانی و توجیه بهره برداران در زمینه اهمیت بیمه تاکید و اظهار داشت: تمام کشاورزان باید برای بیمه کردن محصولات کشاورزی خود تا پایان خرداد اقدام کنند چرا که تنها اهرم حمایت از کشاورزان و بهره برداران در مواقع بحران و حوادث، بیمه محصولات کشاورزی است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: تاکنون ۱۲۰۰ هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

 

گفتنی است شهرستان محمودآباد دارای ۱۸ هزار و ۵۴۵ هکتار اراضی شالیزاری است.

  • نویسنده : رضا اکبری
  • منبع خبر : روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد