چهره ورزش شهر زیر بازیچه تبلیغات برخی کاندیداهای شورای شهر!
چهره ورزش شهر زیر بازیچه تبلیغات برخی کاندیداهای شورای شهر!
محمودآباد آنلاین: هر چه به انتخابات سال ۱۴۰۰ نزدیک‌تر می‌شویم، علاقمندان به ورزش هم بیشتر می‌شوند و حتی آنهایی که هیچ صنمی با ورزش ندارند هم، ورزش دوست و مردمی می‌شوند.

با نزدیک شدن به ایام انتخابات شوراها شهر و روستا در خرداد ۱۴۰۰، شمارش معکوس ظهور و بروز کاندیداهای مختلف، متکثر و رنگارنگ از هر کوی و برزنی، به گوش می رسد.

 

در این شهرستان تنور داغ انتخاباتی از خیلی وقت پیش گرم شده و حتی گرمی آن به ورزش بعنوان یکی از حوزه ها با توجه به شمار علاقمندان و طرفدران آن توسط برخی کاندیداها خیلی داغ و سوزان شده است.

 

حتما برای یک بارهم که شده در محافل خصوصی و شبانه پای صحبت های کاندیدای شهر/ روستا نشسته اید که جدا از مسائل شهری/ روستایی به ورزش هم علاقه خاصی را نشان می دهند و در هر نشست و جمعی که حرفی به میان می‌آید جوانان و ورزش قهرمانی و همگانی،روستایی و قهرمانان را بارها به زبان می‌آورند و وعده و وعیدهای آنچنانی می دهند.

 

در طول این سال‌ها مخصوصا دوره قبلی و همچنین در طول یک سال گذشته هیأت‌های ورزشی پاتوقی برای سیاسیون شده و ابزاری برای تبلیغات و پیشرفت سیاسیون در شهرستان تبدیل شده است تا از این طریق با ورودشان به ورزش به تعداد آرای خود بیفزایند.

 

در این شهر اینگونه بازی ها و سوء استفاده از نام و عکس قهرمانان هر چند بی سابقه بوده اما فعالیتهای دیگر کاندیداها مانند(حضور در جلسات خصوصی هیئت های ورزشی و اهدای احکام،مسابقات و فعالیتهای ورزشی،حضور در تمرینات ورزشی و…)به وفور یافت می شود و حتی همراهی ورزشی ها و روسای هیئت ها ورزشی را به همراه داشته و عکس یادگاری می گیرند اما این حرکت ها در شأن و جایگاه ورزش یک شهرستان نبوده و نیست که انتظار رصد و اهتمام بیشتری ازسوی متولیان ورزش و مسئولان شهرستان برای جلوگیری از این نوع اتفاقات می طلبد.

 

اگر روزهای قبل و بعدانتخابات در دوره های قبلی را در ذهنمان مرور کنیم ،به قول هایی که بعد از پایان رای گیری به فراموشی سپرده شد،به سالن های تخصصی که در شرف احداث هستند،به نامه های ورزشکارانی که در کشوی میز آنان خاک می خورند و یا به پارک ها و بوستانهای ورزشی که بعد از گذشت چند سال در انتظار تائیدیه اعضای شورای شهرند و یا اعتبار..مساعدت های خاص و جزیره ای به افراد خاص بهتر است باز نشوند و موارد بی شمار دیگر که اینج لازم است و شاید بهتر است دلسوختگان واقعی ورزش که از دستشان گله مندیم این اجازه را که از جایگاه و نام ورزش به عنوان ابزار تبلیغاتی در انتخابات شوراها برای افراد و احزاب سوء استفاده شود را ندهند.

 

یادآوری می کنم دعوت به حضور حماسی در انتخابات بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب امری لازم الاجراست چرا که اهمیت و جایگاه نهاد مردمی شوراها آنچنان است که علاوه بر تمرین دموکراسی در جامعه، پازل قدرتمند و پر اهمیتی را در عرصه مدیریت و خدمات شهری و روستایی بویژه در حوزه ورزش داراست و از این رو مشارکت آگاهانه مردم بویژه جامعه ورزش و جوانان در این انتخابات،با انتخاب هدفمند،آگاهانه، کارآمد واصلح تعیین کننده و اساسی خواهد بود.

  • نویسنده : محمد اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین