میزبانی محمودآباد از دهکده گلخانه ای گل و گیاه
میزبانی محمودآباد از دهکده گلخانه ای گل و گیاه
محمودآباد آنلاین: مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از برگزاری دهکده گلخانه ای گل و گیاه از 16 تا 22 بهمن ماه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی زاده گفت: در راستای نمایش ظرفیت‌های شهرستان محمودآباد در حوزه گل و گیاه در نظر است از ۱۶  لغایت ۲۲ بهمن ماه سال‌جاری دهکده گلخانه ای گل و گیاه در روستاهای وازیک و اسکنده از توابع بخش سرخ رود    شهرستان محمودآباد برپا می شود.

وی افزود: این نمایشگاه با هدف ایجاد یک فرصت گردشگری کشاورزی و بوم گردی به منظور معرفی این روستاها و غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان ، آشنایی آنها با انواع گل و گیاه پرورش یافته در استان مازندران و به ویژه شهرستان محمودآباد و همچنین ایجاد بستری برای تبادل زمینه های آموزش و فناوری‌های مرتبط در حوزه کشت و نگهداشت گل و گیاه برگزار می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه در این نمایشگاه آخرین فن آوری ها و دانش های نوین در زمینه گل و گیاه و هم چنین نهاده های کشاورزی مرتبط در معرض دید همگان قرار گرفت است، افزود:  شهرستان محمودآباد در تولید گل ‎های شاخه بریده و گلدانی در استان رتبه دوم را به خودش اختصاص داد.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۹۱ هکتار سطح زیرکشت گل و گیاه با ۷۵۰ بهره بردار است، خاطرنشان کرد: تلاشمان بر این است کشاورزان این شهرستان بعد از برداشت برنج به سمت تولید گل و گیاهان زینتی حرکت کنند.

  • نویسنده : شقایق ناییجیان
  • منبع خبر : روابط عمومی جهادکشاورزی مازندران