منجیان ساحل سرخ‌رود به ۱۴ هم وطن زندگی دوباره بخشیدند
منجیان ساحل سرخ‌رود به ۱۴ هم وطن زندگی دوباره بخشیدند
محمودآباد آنلاین : رییس هیئت نجات غریق بخش سرخ‌رود گفت: منجیان ساحل سرخ‌رود روز پنجشنبه 29 تیرماه به ۱۴ هم وطن زندگی دوباره بخشیدند.

به گزارش محمودآباد آنلاین : محمدرضا صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص نجات یافتگان در سواحل سرخ‌رود اظهار داشت: در ساحل خط دریا (پلاژخلیلی) ۷ نفر از اعضای یک خانواده در منطقه ممنوعه وارد آب شده که به هیچ عنوان به تذکرات ناجیان و قایقرانان منطقه توجه نداشتند و متاسفانه وارد جریان شکافنده شده که همگی به علت نداشتن مهارت کافی در دریا غرق می‌شوند.

وی افزود: با هوشیاری ناجیان منطقه و قایقرانان برادران خلیلی و همکارانشان موفق شدند همگی رو با سختی از خطر غریق شدن حتمی نجات بدهند که بعد از خارج شدن از آب با کمک همکارانم و پیگیری ها و بردن همه این عزیزان به حالت ریکاوری و تماس با آمبولانس هلال احمر مستقر در ساحل قوری در محل حاضر شده و که خدا رو شکر همگی سلامت هستند.

رییس هیئت نجات غریق بخش سرخ‌رود ادامه داد: ۳ نفر از اعضای یک خانواده مادر و دو فرزندش در ساحل قوری غرق می‌شوند که با تلاش فراوان و طاقت فرسا از مرگ صددرصدی نجات پیدا کردند؛ خانمی ۲۷ ساله بعد از بیرون کشیدن از آب با حالی وخیم بود و حتی چند لحظه جان خود را از دست داد که با کمک همکارانم تا رسیدن اورژانس ۱۱۵ مجبور شدیم عملیات سی پی آر را بر روی این خانم انجام دهیم که یک بار دیگر زندگی دوباره ایی را تجربه کند.

صادقی خاطرنشان کرد: حال دو کودک خردسالشان بخاطر داشتن جلیقه خوب بود، در این عملیات ناجی ابوالقاسم نیکپور، جت ران آقای دلاور محسن‌پور، قایقرانان مهدی واحدی و رضا پارسی حضور داشتند.

وی یادآور شد: غرق نجات یافته در بیمارستان فریدونکنار در بخش مراقبت‌های ویژه آی سی یو بستری است که شخصا به آنجا رفتم و حال ایشان رو به بهبودی است و بقیه غرقی‌های امروز هم در مناطق مختلف با حضور ناجیان مستقر از مرگ حتمی نجات دادند.

رییس هیئت نجات غریق بخش سرخ‌رود ضمن خسته نباشید به تمامی ناجیان و جت ران‌ها و قایقرانان عزیز سرخ‌ رود که سنگ تمام گذاشتند، گفت: از همه کسانی که برای شنا دل به دریا می‌زنند توصیه می‌شود به تذکرات ناجیان گوش دهند و در مناطق مشخص شده که با لوله‌های فلزی و چوب پنبه و طناب که برای امنیت بیشتر ( شناگاه امن ) تعریف شده شنا بکنند تا خدای نکرده اتفاق ناگواری برای عزیزان و مسافرین پیش نیاید.

  • نویسنده : بهناز مقدس
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین