فیل ماهی ۱۵۰ کیلویی زنده به تور صیادان گیر کرد
فیل ماهی ۱۵۰ کیلویی زنده به تور صیادان گیر کرد
محمودآباد آنلاین: رییس اداره شیلات محمودآباد و نور از صید یک قطعه فیل ماهی به وزن ۱۵۰ کیلوگرم در آب های ساحل رستمرود خبر داد.

بهروز عمرانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: حوالی ظهر دیروز صیادان پره ماهیگیری متحد در شهر رستم رود موفق به صید یک فیل ماهی به وزن ۱۵۰ کیلوگرم که بیش از ۱۵ کیلو خاویار داشت شدند.

وی افزود: این فیل ماهی پس از تحویل به اداره شیلات ماهی به طور زنده و سالم به مرکز شهید رجایی ساری وابسته به اداره کل شیلات استان مازندران که مهمترین ماموریت آن نگهداری، مرمت و تکثیر این گونه های نایاب است تحویل داده شد.

عمرانی تصریح کرد: این گونه ماهی بصورت زنده در مرکز شهید رجایی ساری نگهداری تا در زمان مناسب جهت تکثیر و بازسازی ذخایر این گونه مورد استفاد قرار گیرد.

رییس اداره شیلات محمودآباد و نور ذکر کرد: نگهداری این ماهی‌ها خیلی مهم است و تمام تلاش شیلات و محیط زیست برای حفظ این گونه ارزشمند درگیر می‌باشد.

لازم به ذکر است که، طبق قوانین بین المللی، صید تجاری ماهیان خاویاری توسط کشورهای حاشیه دریای خزر ممنوع بوده و ایران اجازه صید این گونه های ماهی را دارد  که آن هم برای نگهداری و تکثیر و محافظت از آن اجازه صید دارد و صید آن صید غیر تجاری و صرفاً برای حفظ و تکثیر ماهی است.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین