قیمت‌های جدید ۲۸ خودروی مونتاژی اعلام شد + جدول
قیمت‌های جدید ۲۸ خودروی مونتاژی اعلام شد + جدول
محمودآباد آنلاین : شورای رقابت در جلسه شماره 584 خود که روز گذشته برگزار شد، قیمت‌های جدید 28 خودروی مونتاژی را اعلام کرد.

به گزارش محمودآباد آنلاین مبنای قیمت‌گذاری شورای رقابت، صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ و همچنین سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۲ خودروسازان بوده که مطابق شرایط روز اقتصادی کشور، نرخ ارز و غیره به‌روزرسانی شده است.
این قیمت‌ها از تاریخ ۱۷ تیر ۱۴۰۲ لازم‌الاجراست و «عطف به ما سبق نمی‌شود.
شورای رقابت طی اطلاعیه‌ای در این رابطه نوشت: در راستای اجرای ماده ۳-۱ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱، قیمت‌های محاسباتی محصولات مونتاژی که توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان که در جلسات کارگروه خودروی این شورا مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت، جمع‌بندی و پیشنهاد نهایی کارگروه مذکور مندرج در نامه شماره ۸۶۵/۱/۳۷۰/م مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۰۶ و ۹۹۳/۱/۳۷۰/م مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۷ سازمان یادشده به تصویب شورای رقابت رسید.
شایان ذکر است قیمت دو خودروی هایما S5 و S7 بر اساس مصوبه ۵۷۲ مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۶ لازم الاجراست. از زمان ابلاغ نامه شماره ۱۱۱۹۷۵ مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۳۰ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر برخورد با رویه‌های مغایر با مصوبات این شورا، کلیه تولیدات خودروهای سواری مونتاژی از زمان ابلاغ قیمت به خودروسازان که مقرر است بر اساس مصوبات شورای رقابت مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۶ و ۱۴۰۲/۰۳/۰۶ عرضه نماید بر اساس ثبت‌نام‌کنندگان سامانه یکپارچه متناسب با اولویت‌بندی‌های فصلی تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۷ اقدام به فروش نمایند.
البته قیمت‌های اعلامی قیمت پایه است و به آنها هزینه‌های قانونی شامل مالیات و شماره‌گذاری و… اضافه خواهد شد.
به گزارش تسنیم، شورای رقابت ۱۶ اردیبهشت امسال بود که براساس صورت‌های مالی ۶ماهه نخست ۱۴۰۱ خودروسازان قیمت خودرو‌های سواری تولیدی خودروسازان بخش خصوصی را اعلام کرد که این موضوع باعث نارضایتی شرکت‌های خصوصی شده بود و همین امر باعث شد مبنای قیمت‌گذاری شورای رقابت مورد بازنگری و مطابق با صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ و همچنین سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۲ خودروسازان انجام شود.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم مازندران