عزل و برخورد قضایی با دهیارانی که در حسابرسی‌ها مردود شدند
عزل و برخورد قضایی با دهیارانی که در حسابرسی‌ها مردود شدند
محمودآباد آنلاین : سرپرست معاونت عمرانی استاندارمازندران با بیان این‌که عزل و برخورد قضایی با دهیارانی که در حسابرسی‌ها مردود شدند در دستور کار قرار دارد، گفت: دهیارانی که نتیجه حسابرسی شان در حوزه مربوطه مشروط شد و اسناد مثبتی برای ارائه به حسابرس نداشتند برخورد می‌شود.

احمد توکلی روز شنبه ۱۰ تیرماه در جلسه حسابرسی دهیاران مازندران در ساری با بیان این‌که انجام حسابرسی دهیاری‌ها به عنوان قانون باید به درستی اجرا شود، اظهار کرد: حاصل حسابرسی‌های انجام شده از دهیاری‌ها پس از شناسایی مشکلات، در قالب بخشنامه جهت پیشگیری و برخورد قاطع و بدون مسامحه به بخشداران ابلاغ شود.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران و بخشداران باید با دهیاران حوزه خود وارد گفت‌وگو شوند و با تذکر مجدد قوانین از آن‌ها برای اجرای دقیق تعهد اخذ کنند، افزود: اشراف نداشتن به قوانین برای شوراهای اسلامی و دهیاران مصونیت قضایی به همراه ندارد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران از دهیاران و شوراهای اسلامی خواست تا اشراف خود را نسبت به قوانین بالا ببرند و مسلط به موضوعات مربوط کاری باشند.

توکلی گفت: مسئولان فنی دهیاری‌ها نیز باید در همه حوزه‌های عمرانی روستاها نظارت مستمر و دقیق داشته باشند و دهیاران با بودجه بالا برای نظارت در کارهای عمرانی روستا از مشاورین ذیصلاح استفاده کنند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه گروه ویژه‌ای از استانداری به حسابرسی دهیاران نظارت خواهد کرد، گفت: آموزش دهیاران و شوراهای اسلامی در دستورکار قرار دارد.

این مسئول اوضاع عمومی دهیاری‌ها را مطلوب ندانست و گفت: از سال ۱۳۹۴ به بعد حسابرسی دهیاری‌ها انجام نشد که این امر موجب افزایش اشکالات و تخلفات شد.

توکلی با بیان اینکه دولت سیزدهم به دنبال رفع محرومیت و گسیل کردن رفاه و امکانات به روستاها است و حسابرسان نیز در حسابرسی باید سخت گیری بیشتری بکنند، افزود: فرمانداران باید نظارت ویژه داشته و پرونده دهیاران مشروط نیز در کمیته انظباطی مطرح خواهد شد.

انتهای پیام

  • نویسنده : رضا اکبری
  • منبع خبر : ایسنا مازندران