طرح هر روستا یک کتابخانه در محمودآباد اجرا خواهد شد
طرح هر روستا یک کتابخانه در محمودآباد اجرا خواهد شد
محمودآباد آنلاین / طالبی فرماندار شهرستان محمودآباد گفت: باید تمهیدات لازم برای سرانه مطالعه در جامعه را افزایش داد و مهم ترین اقدام در این حوزه فراهم سازی زیرساخت های مناسب است.

جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهر محمودآباد صبح امروز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت به ریاست خسرو طالبی فرماندار شهرستان محمودآباد و با حضور اعضای این انجمن در محل فرمانداری محمودآباد تشکیل شد.

 

خسرو طالبی فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه عمومی شهرستان محمودآباد طی سخنانی در این جلسه کتاب را یکی از ابزار توسعه اجتماعی و فرهنگی جامعه دانست و گفت: با نگاهی به کشورهای توسعه یافته بخوبی می‌توان دریافت که توسعه ، رابطه مستقیمی با فرهنگ کتابخوانی عمومی در جامعه دارد و باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه گسترش داد.

 

وی گفت: فرهنگ پایه و اساس توسعه جوامع امروزی محسوب شده و از همین رو نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی و مطالعه، یکی از راهکارهای اصلی و مهم در رفع فقر فرهنگی و سایر آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه است.

 

وی در ادامه گفت: اگر می خواهیم به توسعه ، پیشرفت و سعادت در جامعه برسیم باید به فکر افزایش آگاهی در جامعه باشیم چرا که اکثر مشکلاتی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم از عدم آگاهی مردم نشأت گرفته است لذا ما باید در این زمینه تلاش کنیم، یکی از مهمترین ابزار جهت افزایش آگاهی کتاب است چرا که انسان با کتاب بهتر ارتباط برقرار می کند، یاد می گیرد و بهتر می آموزد.

 

وی از احداث کتابخانه در روستاهای محمودآباد خبر داد و افزود: در نظر است با مشارکت خیرین و دهیاری و شوراهای اسلامی کتابخانه عمومی روستایی به محوریت روستاهای پرجمعیت احداث شود.

 

در ادامه هریک از حاضرین در جلسه در راستای ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه های عمومی، نظرات و پیشنهادهای خود را در زمینه کتاب و کتابخوانی ارائه نمودند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین