طبیعت بکر مازندران را نباید با سوء مدیریت درحوزه زباله نابود کنیم
طبیعت بکر مازندران را نباید با سوء مدیریت درحوزه زباله نابود کنیم
محمودآباد آنلاین: محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در همایش روز شوراهای استان با بیان اینکه در قانون اساسی ما شوراها، جایگاه ویژه‌ای دارند، اظهار داشت: بعد از فعال شدن شوراها، مسیر تکاملی طی شده و امروز ما باید به افق اثرگذاری شوراها در برنامه‌های مردمی‌سازی نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه کنیم.

وی تصیریح کرد: اثرگذاری شوراها در این نظام جایگاه بالایی دارد و اگر شورایی احساس می‌کند؛، اثر گذار نیست باید یک بازنگری را در مجموعه درونی خود انجام دهد چراکه در نظام اداری ما حتی مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به جایگاه شورا شده است.

استاندار مازندران افزود: امروز مهمترین موضوع نقطه تعاملی شوراها و دستگاه اجرایی است تعامل مثبت باید ایجاد شود تا مشکلات مردم با یک فرآیند مشخص حل و فصل شود.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: تحولات شوراها سالانه باید بررسی شود تا بدانیم چه اتفاقاتی رقم خورد و در آینده چه برنامه هایی باید برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: مدیریت امروز امر بسیار پیچیده ای است؛ زمان اینکه چگونه مسائل روز را بخواهیم در چار چوب یک نگاه برنامه‌ای صرفا به یک مقام منعکس کنیم، گذشت.

استاندار مازندران گفت: مدیریت امروز دیجیتال است و دیگر سنتی عمل نمی شود و این زنجیره به همدیگر متصل هستند از دهیار تا استاندار که باید مثل چرخ دنده‌ها باید باشد.

حسینی پور یادآور شد: مساله فراگیر و مهم در استان مازندران به عنوان مسئله ای استراتژیک که استانی سبز است که در جهان نمونه دومی ندارد و این استان از جنگل های هیرکانی حفاظت می‌کند ، شعاری دادیم که مردم از طبیعت بکر بهره ببرند اما نباید با عدم مدیریت زباله آن را نابود کنیم.

وی عنوان داشت: همه دستگاه ها باید پای کار بیایند؛ با موتور دیزلی نیز نتوانستیم به مسئولان شهرستان بفهمانیم که باید موضوع زباله به صورت ویژه پیگیری و برطرف شود تا استانی بکر داشته باشیم اما متاسفانه فقط در ایام نوروز عمل می شود و دیگر فصل ها رها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خدمات اجتماعی بدیعی‌ترین وظیفه ما است، افزود: ما از گردشگری حرفه ای در مازندران بی بهره هستیم؛ همه ما مسئول حل  مشکل زباله در استان هستیم؛ مساله جمع آوری زباله باید به عنوان مهمترین بحث خدمات شهری و روستایی مطرح باشد‌.

استاندار مازندران بیان کرد: فرآیند رشد را برای خود برنامه ریزی کنید تا توسعه را شاهد باشید؛ جذب سرمایه گذاری یکی از اوولویت های توسعه است بنابراین دهیاران و شوراها به آن توجه ویژه کنند.

حسینی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: شهرداران ما در رشد اقتصادی استان مازندران بسیار تاثیرگذار هستند و تعامل شهردار و شورا می تواند مشکلات مردم را کاهش دهد.

  • نویسنده : بهناز مقدس
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین