دولت در مازندران برای توسعه کشاورزی هزینه نمی کند
دولت در مازندران برای توسعه کشاورزی هزینه نمی کند
محمودآباد آنلاین : نماینده مردم شریف شهرستان های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت : بهره مندی از منابع خدادادی و طبیعی استان های شمالی بیشتر باعث دردسر در این استان ها شده است.

به گزارش محمودآباد آنلاین؛ ولی الله فرزانه، نماینده مردم شهرستان های نور و محمودآباد با اشاره به اینکه آب را از خلیج فارس با هزینه های زیاد برای توسعه کشاورزی به سایر مناطق کشور انتقال می دهند، گفت : خوشبختانه استان های شمالی بین میانگین ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلی متر بارش باران بهره مند هستند اما برنامه ای برای مهار آب های سطحی و یا احداث سد از سوی دولت در استان های شمالی دیده نمی شود.

وی افزود : شاخص مهار آب های سطحی در استان مازندران ۱۰ درصد و در کل کشور ۴۴ درصد است و ضرورت دارد به منظور حفظ و توسعه کشاورزی به عنوان اقتصاد قالب مردم منطقه تمهیدات لازم از سوی دولت برای احداث سد و حفظ آب های سطحی صورت گیرد.

فرزانه تصریح کرد : متاسفانه به مازندران و شهرهایش به عنوان استان برخوردار دیده می شود ، درحالی که حوزه های سرمایه گذاری در بحث سد سازی و شبکه های آبیاری و توسعه و کشت مکانیزه برنج هیچگونه نگاهی نشده و مازندران علیرغم بارش باران در برخی از شهرهایش ، دچار تنش آبی است و هم آب برای مصرف فاقد کیفیت است و هم در فصل کشت و زراعت با کمبود آب مواجه هستیم.

نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملّت استان های شمالی را استان های مهم کشور دانست و بیان کرد : متاسفانه نگاه به استان های شمالی برای توسعه کشاورزی و باغداری ملّی نیست و به واسطه حاصلخیزی خاک و شرایط آب و هوایی، اعتبارات ملّی برای توسعه این صنعت مفید و مولّد تخصیص نمی یابد و دولت باید برای کشاورزی در استان های شمالی و  تامین امنیت غذایی نگاهی جدی تر داشته باشد.

آیت الله رئیسی، رئیس جمهور نیز در پایان این دیدار ضمن قدردانی از دغدغه های نمایندگان، از راه اندازی سازمان مستقل برای مدیریت پسماند در استان های شمالی کشور خبر داد.

خاطر نشان می گردد شامگاه روز پنجشنبه، آیت الله رئیسی ریاست جمهور با مجمع نمایندگان استان های گیلان، مازندران و گلستان در ساختمان نهاد ریاست جمهوری دیدار داشتند که در این دیدار هریک از نمایندگان ظرف دو دقیقه به تشریح مشکلات و چالش های حوزه انتخابی خود پرداختند.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین