دستگیری هکر اینستاگرامی با ۹ میلیارد کلاهبرداری در مازندران
دستگیری هکر اینستاگرامی با ۹ میلیارد کلاهبرداری در مازندران
محمودآباد آنلاین : هکر اینستاگرامی که با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری اینستاگرامی شهروندان مازندرانی اقدام به کلاهبرداری ۹ میلیارد ریالی کرده بود دستگیر شد.

به گزارش محمودآباد آنلاین به نقل از  خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران،رئیس پلیس فتای مازندران گفت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان مازندرانی با مرجوعه قضائی مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری آنان در اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از آشنایان و دنبال کننده‌ها می‌کند از این رو موضوع در دستورکار ماموران پلیس فتا مازندران قرار گرفت.

سرهنگ سامع خورشاد ادامه داد: با ارائه مستندات شکات مشخص شد، متهم با سوء استفاده از ضعف امنیتی موجود در اکانت شهروندان، دسترسی به اکانت پیدا کرده و با ارسال پیام‌های جعلی از سایر کاربران کلاهبرداری می‌کردند.

او گفت: متهم پس از دریافت وجه، اقدام به خرید سکه و طلا می‌کرد که با اقدامات فنی پلیس، متهم شناسایی و با اخذ نیابت قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش در پایتخت دستگیر شد.

سرهنگ خورشاد، انگیزه این متهم سایبری را کسب منفعت مالی بیان کرد و افزود: در تحقیقات تخصصی، متهم در ابتدا موضوع پرونده را کاملا انکار کرد، ولی با مواجه با ادله دیجیتال جمع آوری شده چاره‌ای جز اعتراف نداشته و به ۹ میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان مازندرانی اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا مازندران با توصیه به کاربران گفت: کاربران فضای مجازی در صورت استفاده از پیام‌های رسان‌ها، تنظیمات امنیتی را انجام دهند و به هیچ عنوان از برنامه‌های ناشناخته استفاده نکنند و برنامه‌های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود و از نصب برنامه‌هایی که تحت عناوین افزایش فالور که دسترسی غیرمجاز و غیر متعارف به اطلاعات کاربر می‌گیرد، خودداری کنند.
سرهنگ خورشاد افزود: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا مازندران