دریافت سوخت در ازای ارائه کارت معاینه فنی خواهد بود
دریافت سوخت در ازای ارائه کارت معاینه فنی خواهد بود
محمودآباد آنلاین : مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: مشكلات فني كمباين‌ها در زمان برداشت در مزرعه قابل رفع نبوده و لازم است در زمان بازسازي كمباين‌ها، عمليات معاينه فني صورت گيرد.

محمد هادی‌زاده با تاکید بر ضرورت معاینه فنی کمباین‌های برداشت برنج اظهار داشت: انجام معاینه فنی و اطمیـنان از سلامت قطعات ادوات کشاورزی و کمباین های برداشت محصولات، نقش قابل ملاحظه ای در تسریع برداشت محصول، جلوگیری از کاهش کیفیت و شکستگی دانه ها در مراحل برداشت داشته و از دلایل مهم افزایش ضریب تبدیل شلتوک است.

وی افزود: سلامت کمباین برداشت برنج موجب کاهش دانه های شکسته، افزایش عملکرد محصول اصلی و سود اقتصادی بیشتر به کشاورزان شده و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد ادامه داد: ریزش قبل از برداشت، دانه های کوبیده نشده یا جدا نشده از خوشه در خرمنکوب، دانه های شکسته و پوست کنده در خرمنکوب، ریزش دانه های سالم همراه باد و ریزش دانه از بدنه کمباین در معاینه فنی مورد بررسی، کنترل و بازبینی قرار می گیرد.

هادی‌زاده تصریح کرد: درصد قابل توجهی از مشکلات فنی کمباین ها در زمان برداشت در مزرعه قابل رفع نبوده و لازم است در زمان بازسازی کمباین ها، عملیات معاینه فنی صورت گیرد.

وی گفت: در جریان اجرای این طرح، کمباین ها بازدید و اشکالات فنی هر کمباین به صاحب آن متذکر و نسبت به رفع عیب اقدام و سپس کارت معاینه فنی صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد در پایان خاطرنشان کرد: دریافت سوخت در ازای ارائه کارت معاینه فنی خواهد بود و اتحادیه کمباین داران موظف است پس از انجام معاینه فنی برچسب الصاق و کارت معاینه فنی برای همان کمباین صادر کند و سوخت کمباین بر اساس سهمیه هر روستا در اختیار کمباین داران قرار دهد.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین